Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Taşınmaz Değerlemesinde Özel Yöntemler | HRT5122 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Geomatik Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Geomatik Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | VOLKAN ÇAĞDAŞ |
Dersi Veren(ler) | VOLKAN ÇAĞDAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ders öğrencilere aşağıdaki temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır: 1. Küme değerleme sistemlerinin kapsamı, bileşenleri ve hedefleri 2. Küme değerlemesine ilişkin temel kavramlar ve süreçler 3. Küme değerlemesinde model belirleme ilkeleri 4. Küme değerlemesinde model çözümleme teknikleri 5. Küme değerlemesinde performans ölçüm teknikleri |
---|---|
Dersin İçeriği | Değerleme teorisi; Değerleme modelleri; Çoklu regresyon analizi; Yapay sinir ağları; Oran çalışması; Bilgisayar Destekli Küme Değerlemesi (CAMA); Küme değerleme sisteminin organizasyonel boyutu; Değerleme standartları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, taşınmaz piyasasının talep dengesini açıklayan modeller kurabilme becerisini kazanır.
- Öğrenci, küme değerlemesi modellerini uygun analiz araçlarıyla çözümleyebilme becerisini kazanır.
- Öğrenci, küme değerlemesinde performans değerlendirmesi yapabilme becerisini kazanır.
- Öğrenci, taşınmaz piyasasının arz dengesini açıklayan modeller kurabilme becerisini kazanır.
- Öğrenci, küme değerlemesi ve değer indeksleri arasında ilişki kurma becerisini kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği, ders hedefleri ve değerlendirme ölçütleri | NA |
2 | Değerleme teorisi: Küme değerlemesi ve tek taşınmaz değerlemesi | NA |
3 | Küme değerlemesine giriş | NA |
4 | Küme değerlemesine giriş | NA |
5 | Model belirleme | NA |
6 | Model belirleme | NA |
7 | Model çözümleme | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Performans ölçümü | NA |
10 | Performans ölçümü | NA |
11 | Küme değerlemesine ilişkin uluslararası standartlar | NA |
12 | Bilgisayar Destekli Küme Değerlemesine (CAMA) giriş | NA |
13 | Proje sunumu | NA |
14 | Proje sunumu | NA |
15 | Proje sunumu | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 45 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|