Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sanatta Pazarlama SYP248234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüSeza SİNANLAR USLU
Dersi Veren(ler)Seza SİNANLAR USLU
Asistan(lar)ıSaliha Nesli GÜL
Dersin AmacıSanat eserinin kaçınılmaz olarak karşımıza çıkan meta değerinin pazarlama yoluyla ortaya konmasına dair bilgi edinilmesi.
Dersin İçeriğiYapıtın meta değerinden yola çıkılarak, sanatın alınır-satılır olması; Yapıtın pazarlanması konusunda etkin olan kurumların gelişimi; 19.yy.’dan bu yana sergiler, sanat eseri satışları, alıcılar, aracı kurumlar, Galeriler, müzayede ve koleksiyonerle; Sanat pazarındaki değişimler; Pazarlama araçları-yöntemleri, İletişim- medya ve teknolojinin yeri, Pazarlamada etik kuralların incelenmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Adorno, Kültür Endüstrisi, İletişim yay, 2007.
  • Chin-Tao Wu, Kültürün Özelleştirilmesi, İletişim yay. 2005.
  • Kotler, Philip, A’dan Z’ye Pazarlamayla ilgilenenlerin bilmesi gereken 80 kavram, Mediacat Yay, 2005.
  • Kotler, P. - Schapf, J. Standing Room Only: Strategies for Marketing the Performance Arts. Harvard Bussines School Press, 2002
  • Bernstein, Arts Marketing Insights, 2007.
  • Mokwa, Michael ve diğerl. Marketing the Arts. Greenwood Publishing Group, 1980
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sanat alanındaki değişimleri ve dönüşümleri değerlendirebilir.
  2. Pazarlama stratejilerini kullanabilir.
  3. Pazarlama açısından kültürel ve sanatsal ortamları ve ürünleri analiz edebilir.
  4. 19. ve 20. yüzyılda görülen pazarlama kurallarını karşılaştırabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Yapıtın ya da sanatın pazarlanması sürecine dair genel bilgilerNA
2Yapıtın meta değerinin tespiti, Sanatın pazarlandığı kurumların ortaya çıkışı ve gelişimiNA
3Paris Salonları’ndan Pera Salonları’na sanatın pazarlanmasına bakış NA
4Sergilerin gelişimi ve satışa yönelik ilk girişimlerNA
5Sanat pazarının bileşenleri 1: Müzayedelerin etkisi NA
6Sanat pazarının bileşenleri 3: Müze ve Koleksiyonerlerin rolü NA
7Sanat pazarının bileşenleri 2: Galeriler NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Pazarlamada etik kurallar ve Proje Yönetimi NA
101980 sonrası Ulusal sanat pazarına bakışNA
11Uluslararası Sanat pazarının değerlendirilmesiNA
12Kültür Başkenti tanımı ve Şehirlerin Pazarlanması NA
13UNESCO Yaratıcı Şehir tanımı ve yaratıcı şehirlerin ekonomik girdileriNA
14ÖĞRENCİ SUNUMLARI- ÖDEV TESLİMİNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri1
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer13
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok