Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
ARITMA TEKNOLOJİLERİ | MAK4922 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Makine Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Barbaros BATUR |
Dersi Veren(ler) | Barbaros BATUR |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Arıtma Teknolojisi ile ilgili temel bilgilerin aktarılması |
---|---|
Dersin İçeriği | İçme Suyu Kalitesi ve Standartlar / İçme Suyu Arıtma Sistemleri / Havalandırma / Pıhtılaştırma-Yumuşaklaştırma / Çöktürme / Filtrasyon / Kimyasal Çöktürme /Dezenfeksiyon/ İyon Değiştirme / Adsorbsiyon / Çözünmüş Madde Giderimi / Arıtma Teknolojileri / Kimyasal Arıtma Sistemleri / Biyolojik Arıtma Sistemleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, çeşitli temizleme ve arıtma sistemlerinin kurulumunda cihaz şeçimi ve sistem tasarımı yapabilme becerisine sahip olacaklardır.[3,9,10,11]
- Öğrenciler, temiz su kalitesi ve standartları hakkında bilgi kazanacaktır ve böylece öğrenciler projelendirme yapabileceklerdir.[2,9]
- İşleme teknolojileri ve sistemleri hakkında bilgi edinilecektir.[11]
- Öğrencilere endüstri 4.0 da daha temiz bir dünya kavramını anlatmak. [9,10]
- Öğrencilere arıtma konusunda dünya standartlarını anlatmak [9, 10]
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İçme Suyu Kalitesi ve Standartlar | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
2 | İçme Suyu Arıtma Sistemleri | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
3 | Havalandırma - Pıhtılaştırma-Yumuşaklaştırma | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
4 | Çöktürme | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
5 | Filtrasyon | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
6 | Kimyasal Çöktürme | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
7 | Dezenfeksiyon | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Çözünmüş Madde | Dersle ilgli kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
10 | Çözünmüş Madde Giderimi | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
11 | Arıtma Teknolojileri | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
12 | Arıtma Teknolojileri | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
13 | Ara Sınav 2 / Kimyasal Arıtma Sistemleri | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
14 | Kimyasal Arıtma Sistemleri | Dersle ilgili kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
15 | Biyolojik Arıtma Sistemleri | Dersle ilgli kütüphane ve literatür çalışması yapılacaktır. |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 13 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|