Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Eğitim | EGT2100 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak; bu alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol konusunda bilgi sahibi olmak; farklı ülkelerdeki eğitim politikaları ve sistemlerini incelemek; eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmak; eğitim sistemlerinin siyasal yönetimler ve düşüncelerle etkileşimini belirlemek ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma;farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimdereform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk Eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olur.
- Eğitim sistemlerinin dünyadaki farklı uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
- Karşılaştırmalı eğitimin geçmişten günümüze gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerinin gelişmişlik düzeyini anlar.
- Batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ile Türkiye Eğitim sisteminin karşılaştırmasını yapabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi | İlgili kaynakların okunması |
2 | Siyasal yönetimler ve düsüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi | İlgili kaynakların okunması |
3 | Türk Eğitim Sistemi tarihçesi | İlgili kaynakların okunması |
4 | Türk Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
5 | Amerikan Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
6 | İngiltere Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
7 | Finlandiya Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Fransa Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
10 | Kanada Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
11 | İspanya Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
12 | İtalya Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
13 | Rusya Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
14 | Japonya ve Güney Kore Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
15 | Güney Afrika Eğitim Sistemi | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|