Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü TarihSBO242024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüMustafa Şeker
Dersi Veren(ler)Mustafa Şeker
Asistan(lar)ıMehmet Umut Akbakla, Fatih Özdemir
Dersin AmacıSosyal bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih kullanımının amacını ve önemini anlamak.
Dersin İçeriğiSosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan tarihsel kanıt kullanma, yerel tarih ve sözlü tarih çalışmaları ile ilgili etkinlikler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • MEB, 4.75./6./7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı.
  • Burke, Bloch, Febre, Braudel, Mc Lennan, Ladurie, Vilar, Hobsbown, Lefebre, Bloch, M.(1985). Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları.
  • S.Jones(2007). Tarih ve Tarihçi/Annales Okulu İzinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları
Opsiyonel Program BileşenleriContribution of the course to providing field education: This course is directly related to the Social Studies Teacher Special Field Competencies below. 1- To enable students to perceive human, place and history interaction a) Students will be able to comprehend the historical events in their distant environment starting from the historical events in their immediate vicinity. b) Students gain the ability to perceive time and place, c) To organize various activities to realize human, environment and historical interaction, d) To perceive the events in today's world better based on exemplary historical events, e) It enables students to create solutions for the future and to present ideas for the future by collaborating with institutions and organizations for the solution of current problems based on historical events. 2- To provide personal and professional development related to Social Studies Education The main field of Teacher Training and Educational Sciences in TYYÇ is directly related to the following competencies under Theoretical and Factual Knowledge. a) Based on the qualifications gained in secondary education; comprehend the concepts and relations between concepts in the field. b) Has knowledge about the nature of information, its limits, accuracy, reliability and validity. The Basic Area of Teacher Training and Education Sciences in TYYÇ is directly related to the following competencies, which are among the Cognitive and Applied Skills: a) Uses advanced sources of information about his field. b) Identifies, analyzes problems related to the field, develops solutions based on evidence and research. Among the activities specific to the following field in the Basic Field of Teacher Training and Educational Sciences in TYYÇ: a) Acts in accordance with the laws, regulations and regulations regarding his duties, rights and responsibilities as an individual and in his field. b) Aware of the national and universal sensibilities expressed in the National Education Basic Law. Instructional Methods and Techniques: Methods and techniques such as narration, discussion, question-answer, cooperative learning, and group work are used in the teaching of the course.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir.
  2. Tarih biliminin önemli unsurları olan yer, zaman ve tarihçinin rolünü açıklar.
  3. Bilim, teknoloji ve tarih ilişkisini değerlendirir.
  4. Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımları değerlendirir.
  5. Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Uluslaşma Sürecinde Tarihin Önemi Nedir? Etkili Tarih Öğretimiİlgili Kaynak
2Tarihsel Kanıtın Tanımı ve Birinci Elden Kaynak İle İlişkisi, Tarihsel Kaynak ve Kanıtlar, Tarih Öğretiminde Dilin Önemi.İlgili Kaynak
3Tarihsel Kaynakların Çeşitleri, Kanıtların Tarihsel Anlama Üzerindeki Etkililiğiİlgili Kaynak
4Tarihsel Kanıt Türleriİlgili Kaynak
5Kanıt Kullanmanın Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminin Amaçlarına Uygunluğuİlgili Kaynak
6Kanıt Temelli Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Öğretimi Yaklaşımıİlgili Kaynak
7Yerel Tarih, Yerel Tarihin Tanımı, Yerel Tarihin Konusu, Yerel Tarihin Çalışma Alanı, Yerel Tarihle Ulusal Tarih Arasındaki İlişkiİlgili Kaynak
8Ara Sınav 1
9Yerel Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Yerel Tarih, Türkiye’de Yerle Tarihin Önündeki Engeller Yerel Tarihin Kaynaklarıİlgili Kaynak
10Sosyal Bilgiler ve Yerel Tarih Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Konuları Ve Yaklaşımlarıİlgili Kaynak
11Sosyal Bilgiler Öğretim Programları ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Yerel Tarih Sözlü Tarih, Sözlü Tarihin Tanımı, Bir Yöntem Olarak Sözlü Tarihin Tarihçesi ve Tarih Bilimindeki Yeriİlgili Kaynak
12Sözlü Gelenek, Sözlü Tarihin Konusu, Sözlü Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Sözlü Tarih, Sözlü Tarihe Yönelik Eleştirilerİlgili Kaynak
13Sosyal Bilgiler Dersleri ve Bir Yöntem Olarak Sözlü Tarih Ve İçerik, Türkiye’de Yapılan Eğitim Boyutlu Sözlü Tarih Araştırmalarıİlgili Kaynak
14FinalSINAV
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)118
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok