Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü Tarih | SBO2420 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Şeker |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Şeker |
Asistan(lar)ı | Mehmet Umut Akbakla, Fatih Özdemir |
Dersin Amacı | Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih kullanımının amacını ve önemini anlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan tarihsel kanıt kullanma, yerel tarih ve sözlü tarih çalışmaları ile ilgili etkinlikler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Contribution of the course to providing field education: This course is directly related to the Social Studies Teacher Special Field Competencies below. 1- To enable students to perceive human, place and history interaction a) Students will be able to comprehend the historical events in their distant environment starting from the historical events in their immediate vicinity. b) Students gain the ability to perceive time and place, c) To organize various activities to realize human, environment and historical interaction, d) To perceive the events in today's world better based on exemplary historical events, e) It enables students to create solutions for the future and to present ideas for the future by collaborating with institutions and organizations for the solution of current problems based on historical events. 2- To provide personal and professional development related to Social Studies Education The main field of Teacher Training and Educational Sciences in TYYÇ is directly related to the following competencies under Theoretical and Factual Knowledge. a) Based on the qualifications gained in secondary education; comprehend the concepts and relations between concepts in the field. b) Has knowledge about the nature of information, its limits, accuracy, reliability and validity. The Basic Area of Teacher Training and Education Sciences in TYYÇ is directly related to the following competencies, which are among the Cognitive and Applied Skills: a) Uses advanced sources of information about his field. b) Identifies, analyzes problems related to the field, develops solutions based on evidence and research. Among the activities specific to the following field in the Basic Field of Teacher Training and Educational Sciences in TYYÇ: a) Acts in accordance with the laws, regulations and regulations regarding his duties, rights and responsibilities as an individual and in his field. b) Aware of the national and universal sensibilities expressed in the National Education Basic Law. Instructional Methods and Techniques: Methods and techniques such as narration, discussion, question-answer, cooperative learning, and group work are used in the teaching of the course. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir.
- Tarih biliminin önemli unsurları olan yer, zaman ve tarihçinin rolünü açıklar.
- Bilim, teknoloji ve tarih ilişkisini değerlendirir.
- Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımları değerlendirir.
- Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslaşma Sürecinde Tarihin Önemi Nedir? Etkili Tarih Öğretimi | İlgili Kaynak |
2 | Tarihsel Kanıtın Tanımı ve Birinci Elden Kaynak İle İlişkisi, Tarihsel Kaynak ve Kanıtlar, Tarih Öğretiminde Dilin Önemi. | İlgili Kaynak |
3 | Tarihsel Kaynakların Çeşitleri, Kanıtların Tarihsel Anlama Üzerindeki Etkililiği | İlgili Kaynak |
4 | Tarihsel Kanıt Türleri | İlgili Kaynak |
5 | Kanıt Kullanmanın Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminin Amaçlarına Uygunluğu | İlgili Kaynak |
6 | Kanıt Temelli Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Öğretimi Yaklaşımı | İlgili Kaynak |
7 | Yerel Tarih, Yerel Tarihin Tanımı, Yerel Tarihin Konusu, Yerel Tarihin Çalışma Alanı, Yerel Tarihle Ulusal Tarih Arasındaki İlişki | İlgili Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yerel Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Yerel Tarih, Türkiye’de Yerle Tarihin Önündeki Engeller Yerel Tarihin Kaynakları | İlgili Kaynak |
10 | Sosyal Bilgiler ve Yerel Tarih Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Konuları Ve Yaklaşımları | İlgili Kaynak |
11 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Yerel Tarih Sözlü Tarih, Sözlü Tarihin Tanımı, Bir Yöntem Olarak Sözlü Tarihin Tarihçesi ve Tarih Bilimindeki Yeri | İlgili Kaynak |
12 | Sözlü Gelenek, Sözlü Tarihin Konusu, Sözlü Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Sözlü Tarih, Sözlü Tarihe Yönelik Eleştiriler | İlgili Kaynak |
13 | Sosyal Bilgiler Dersleri ve Bir Yöntem Olarak Sözlü Tarih Ve İçerik, Türkiye’de Yapılan Eğitim Boyutlu Sözlü Tarih Araştırmaları | İlgili Kaynak |
14 | Final | SINAV |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|