Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme | BTO2120 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tuba Uğraş |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ders yazılımı geliştirme aşamalarını öğrenerek, nitelikli bir yazılımda/web sayfasında bulunması gereken ilkeleri dikkate alarak bir yazılım/öğretimsel web sayfası örneği geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel kavramlar; farklı öğrenme ihtiyaçlarına yönelik yazılım çeşitlerinin özellikleri; bir yazılım geliştirme sürecinin aşamaları; yazılım geliştirme süreci ve öğretim tasarımı ilişkisi; öğretim tasarımı aşamalarına uygun yazılım geliştirme; yazılım senaryosu geliştirme; yazılım için arayüz tasarımı; geliştirilen yazılımı uygulama, değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: Mesleki Bilgi • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. Mesleki Beceri B1.Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. Tutum ve Değerler C2. Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler. C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Beceriler (Kuramsal & Uygulamalı) 5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2. Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. Öğrenme Yetkinliği 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. • İletişim ve Sosyal Yetkinlik 7. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, gösterip yaptırma, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim yazılımı geliştirme süreci ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Eğitim yazılımı geliştirme süreci ve Öğretim Tasarımı ilişkisini açıklar.
- Öğretim Tasarım ilkelerine uygun bir yazılım senaryosu geliştirir.
- Geliştirilen senaryonun yazılımını yapar ve yazılımları uygular.
- Uygulanan yazılımı değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Konular, ders sorumlusu ile öğrencilerin tartışmaları ile işlenecek |
2 | BDÖ Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler ve Temel Kavramlar | Öğrenme kuramları ile yazılımlar arasındaki ilişkiyi tartışmak üzere hazırlıklı geliniz. |
3 | Ders Yazılımları/Öğrenme Nesneleri ve Temel Öğrenme Kuramları | Yazılım ya da öğrenme nesnesi örnekleri ile sınıfa geliniz |
4 | Birebir/Tekrar Alıştırma/Benzetim Amaçlı yazılımlar | Yazılım ya da öğrenme nesnesi örnekleri ile sınıfa geliniz. |
5 | Problem Çözme/Eğitlence/Sunum yazılımları | Yazılım geliştirecek olan ekiplerin oluşturulması/görev dağılımı/çalışılacak olan alanın saptanması |
6 | Yazılım/Öğrenem nesnesi geliştirme. Ekibin oluşturulması/Alan ve düzeyin belirlenmesi/Hedeflerin saptanmasınde dikkat edilecek noktalar | Yazılım ekibi haftalık çalışmanızı yaparak sınıfa tartışmak üzere geliniz |
7 | İçeriğin düzenlenemsinde/Öğretme stratejilerinin saptanmasındadikkat edilecek noktalar | Yazılım ekibi haftalık çalışmalarınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere geliniz. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ekran Tasarımı:Görsel Algı Özellikleri | Yazılım ekibi hftlık çalışmasınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere gelin |
10 | Yazılımın değerlendirilmesi süreci | Her grubun kendi geliştirdikleri yazılımlara yönelik öğrenci değerlendirme formu geliştirmesi |
11 | Nitelikli bir yazılımda bulunması gereken özellikler | Gruplar tarafından geliştirilen yazılımların okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi |
12 | Davetli Uzman:TEGV Bilgi Benim işim e-materyallerinni geliştirilme süreci - Davetli Uzman: E-nocta/bilgi kurdu yazılım geliştirme süreci | Gruplar tarafından geliştirilen yazılımların okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi |
13 | Grupların Yazılım sunumları | Sınıf Değerlendirmesi |
14 | Grupların Yazılım sunumları | Sınıf değerlendirmesi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 40 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|