Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yazarlık Teknikleri | ITB3610 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öykü ve roman türlerinin tanıtılması, düşünce geliştirme becerisinin arttırılması ve Türkçeyi kullanma gücünün geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okuma ve yazma ilişkisi. Yazma ihtiyacı. Anlatım biçimleri ve türleri. Anlatımı etkili kılma. Öyküde ve romanda kurmaca (fiction). Öykünün öğeleri. Öykü anlatım yolları. Karakter çizme. Roman türleri. Düşünceleri geliştirme. Yazı türleri. Dil yanlışları ve anlatım bozuklukları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler insanları ve toplumu gözlemleme ve yaşanan olayları betimleme becerisinin kazanır
- Öğrenciler diyalog yazma ve metin oluşturma becerisi kazanır
- Öğrenciler edebi dili ve Türkçeyi kullanma gücünü arttırır
- Öğrenciler farklı yazarlık tekniklerini öğrenir
- Öğrenciler yazarak düşünme becerilerini geliştirir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma-yazma ilişkisi, okuma yöntemleri, eleştirel okuma. Yazma ihtiyacı. | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Dil ile Sanat. Konu seçme, konunun öğeleri, konu alanı. İyi bir konunun özellikleri. | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Yazma kuralları. Kişileri konuşturma (diyalog). Yerel ağızlarla konuşturma. | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Edebi eserden metne... Metin kavramı. Edebi olan ve olmayan. | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Köşe yazısı, makale, deneme, öykü ve roman türlerinin incelenmesi ve tartışılması. | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | Düşünce planı, düşünce geliştirme, anlatım türleri, öyküde zaman ve mekân. | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Birinci ara sınav | Ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dil ve anlatım.. Edebiyat nedir? Trivial edebiyat nedir? Klasik, modernist ve postmodernist anlatım biçimleri. Cümle türleri. Karakter çizme. | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Anlatı türleri. Olay örgüsünün yapılandırılması. | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Kurmaca kavramı. Kurmaca (fiction) nedir? Kurmaca anlatım. | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Öykü nedir? Öykü türleri. Öykü yazma yöntemleri. | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Roman nedir? Roman türleri. Roman yazma biçimleri. | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Deneysel öykücülük | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Modernist ve postmodernist romancılardan örnekler. Bir öykü ya da roman hakkında eleştiri yazmak | Ders kitabının ilgili bölümü |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|