Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okul Öncesi Dönemde KaynaştırmaOKL416236300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin KoordinatörüRemziye Ceylan
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıOkul öncesi öğretmeni adaylarına kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi vererek, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısı, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiKaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • İftar-Tekin, E., İftar Kırcaali, G., (2004) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Nobel Eğitim Dağıtım
  • Sucuoğlu, B. (2006). Etkili Kaynaştırma Uygulamaları. Ekinoks Yayıncılık
  • İftar Kırcaali, G., Batu, S. (2005), Kaynaştırma. Kök Yayıncılık 4-Millli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Özel gereksinimli çocukların kaynaştırıldığı durumlarda ekip çalışmasını değerlendirir
  2. Özel gereksinimli çocukların okulöncesine kaynaştırılmasına ilişkin konularda problemlere çözüm üretme becerisi kazanır.
  3. Okulöncesi ortamlara kaynaştırılan çocuklar için programın nasıl uyarlanacağını açıklar
  4. Kaynaştırma konusunda dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeleri değerlendirir
  5. Özel eğitimde kaynaştırma konusundaki temel kavramları ve ilkeleri açıklar

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar, tarihçe ve ilkelerilgili kaynaklar
2Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleriilgili kaynaklar
3Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler.ilgili kaynaklar
4Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesiilgili kaynaklar
5Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesiilgili kaynaklar
6Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama.ilgili kaynaklar
7Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar vermeilgili kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Tüm hizmet planının oluşturulması.ilgili kaynaklar
10Öğretim uyarlamalarıilgili kaynaklar
11Sınıfta davranış kontrolü.ilgili kaynaklar
12Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılmasıilgili kaynaklar
13Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılmasıilgili kaynaklar
14Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi.ilgili kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım10
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler215
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler230
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok