Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Deşifraj 1 | MTP3241 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şenol Küçükyıldırım |
Dersi Veren(ler) | Ece Merve Yüceer Nishida, Eylem Arıca, Nesibe Özgül Turgay, Bülent Ergüden, Şebnem Uşen, Özer Özel, Şenol Küçükyıldırım, Aslıhan Eruzun Özel, Levent Kaya |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Seçilen yazılı eserlerin deşifrajının yapılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Belli başlı dönemlere ait repertuvarların deşifresi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bilmediği müzikleri okuyabilir.
- Anadal eserlerini deşifre edebilir.
- Hızlı nota okuyabilme becerisini geliştirebilir.
- Deşifre edilen eserleri müzikal olarak yorumlayabilir.
- Deşifre edilen eserleri akıcı olarak çalabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ana müzik dalında belirlenen repertuvar parçasının ritim okumasının yavaş bir tempoda çalışılması. | NA |
2 | Ana müzik dalında belirlenen repertuvar parçasının solfejinin yavaş bir tempoda çalışılması. | NA |
3 | Ana müzik dalında belirlenen repertuvar parçasının yavaş bir tempoda icrası. | NA |
4 | Ana müzik dalında belirlenen repertuvar parçasının ritim okumasının orta bir tempoda çalışılması. | NA |
5 | Ana müzik dalında belirlenen repertuvar parçasının solfejinin orta bir tempoda çalışılması. | NA |
6 | Ana müzik dalında belirlenen repertuvar parçasının orta bir tempoda icrası. | NA |
7 | Yorum | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eserin temposunda seslendirilmesi | NA |
10 | Ana müzik dalında belirlenen diğer repertuvar parçalarının temposunda deşifraj çalışmaları | NA |
11 | Ara sınav 2 / Ana müzik dalında belirlenen diğer repertuvar parçalarının temposunda deşifraj çalışmaları | NA |
12 | Ana müzik dalında belirlenen diğer repertuvar parçalarının temposunda deşifraj çalışmaları | NA |
13 | Ana müzik dalında belirlenen diğer repertuvar parçalarının temposunda deşifraj çalışmaları | NA |
14 | Ana müzik dalında belirlenen diğer repertuvar parçalarının temposunda deşifraj çalışmaları | NA |
15 | Ana müzik dalında belirlenen diğer repertuvar parçalarının temposunda deşifraj çalışmaları, öğrenilenlerin pekiştirilmesi. | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|