Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
E Medya PazarlamaILT481134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİletişim ve Tasarımı Bölümü
Dersin KoordinatörüFatih KILAVUZ
Dersi Veren(ler)Misafir Öğretim Elemanı
Asistan(lar)ı
Dersin Amacıİnternet uygulamalarına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek ,İnternet üzerinden gerçekleştirilen pazarlama uygulamaları ile ilgili kavramları açıklamak
Dersin İçeriğiİnteraktif Medya Ortamı/İnteraktif Medya Araçları/İnteraktif Ortamda Pazarlama/ İnternette Pazarlama İçin Gerekli Altyapı/ İnternette Pazarlama Araçları/İnternette Pazarlama Karması/İnternette Pazarlama Araştırması/İnternette Reklam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • DOÇ. DR. İBRAHİM KIRCOVA “İnternette Pazarlama”
  • Çeşitli web siteleri, PPT. sunumları
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İnteraktif medya araçları hakkında genel bilgi edinir.
  2. Örneklerle bu alanda yapılacak projelere yatkınlığını geliştirebilir.
  3. Pazarlama kavramları ile ilgili bilgilerini uygulayabilir.
  4. İlişkili kaynakları değerlendirebilir.
  5. Çeşitli projeler için takım çalışması yapabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-144444
PÇ-244444
PÇ-344444
PÇ-444444
PÇ-544444
PÇ-644444
PÇ-744444
PÇ-844444
PÇ-944444
PÇ-1044444

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama kavramları ve bunların “iletişim tasarımı” ile olan ilgisi, dünyadaki şirket anlayışı ve geleceğin şirket yapısı üzerine film gösterimi ( The Corporation (2003) ) NA
2Medyalar / Tasarım Süreci / Teknik Süreç NA
3Banner / Spam / SMS / E-mail Footer / Ürün içinde diğer ürünlerin reklâmı / içeriğe bağlı reklâm / Gizli Reklâm (eksi sözlük) / Skip-Reklâm (yahoo mail) / viral reklâm / reklâm ebatları / reklâm türü / Tartışma grupları / sponsorluk NA
4İnteraktif Ajansın isleyişi ve yapısı / Grafik Ajanstaki ekiplerin ve metotların İnteraktif Ajansa uyarlanma sekliNA
54P / B2B-B2C-C2C / Targeting / Segmentation / Portal / Spesifik Site / İnternette Promosyon / CRMNA
6Tasarımcı ilk brif'i kimden alır / Yaratıcı Ekip / Yönetim / Müşteri Temsilcisi / Müşteri / Tasarım Bütçesi / Tasarım TeklifiNA
7Hedef kitleye yönelik tasarım / Ziyaretçi takibi / Dinamik tasarım / KişiselleştirmeNA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9E-rating ölçümü yapan kurumlar / Ölçüm şekilleri / Sayısal Ödeme Sistemi / Banka işlemleri / SMS / E-kuponlar / Müşteri veritabanları / Data MiningNA
10E-eğitim - İçerik / Tasarım / Uygulama / Başarılı Örnekler/ Dünyada ve Türkiye'de ki başarılı internet girişimleriNA
11Arasınav 2NA
12Planlama / Bütçe Yönetimi / Zamanlama / Targeting / Karlılık / HacimNA
13Satış Güvenliği / Abonelik / Saldırı Türleri / E-imza / PGP, GPG / E-mail güvenliğiNA
14E-Şirket / Şirket Kurma / Reklâmda Yasal Sınırlar ve bu sınırları belirleyen kurumlar / Gizlilik Anlaşması / Şartnameler / İhaleler.NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev230
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması135
Derse Özgü Staj
Ödev23
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok