Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Enformasyon Tasarımı | ILT3671 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim ve Tasarımı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Adviye Ayça ÜNLÜER ÇİMEN |
Dersi Veren(ler) | Nur CEMELELİOĞLU ALTIN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste, ticari iletişimden ürün kullanıma kadar uzanan geniş bir yelpazede enformasyon tasarımı nasıl yapıldığın öğretmeyi amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders enformasyon tasarımı kuramlarının öğretimini ile başlar ve değişik alanlarla ilgili uygulama çalışmalarıyla devam eder. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Iletişim Tasarımı Mesleki teori tabanını oluşturabilir.
- Enformasyon mimarisi ile ilgili bilgi ve vizyon sahibi olur.
- Enformasyonun tasarımı, sunumu ve organizasyonu ile ilgili farklı yetiler kazanır.
- Konu ile ilgilil farklı kaynakları değerlendirebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders programının tanıtımı ve çalışma yöntemi; bir hafta sonra üzerinde tartışılacak okuma parçalarının dağıtımı | NA |
2 | Donald Norman “Visibility and Affordance” teorilerinin tartışılması ve Enformasyon Tasarımı kavramlarınını isleyişi. http://www.baddesigns.com/ | NA |
3 | Enformasyon tasarımında Metaphor, Renk Çizgi ve Dokunun Kullanımı sabit görüntüde hareketin anlatımı üzerine sınıfiçi çalışma - Color in Motion http://www.mariaclaudiacortes.com/ | NA |
4 | Sayılar ve yazının tasarımı, Tablolar ve diyagramlar | NA |
5 | Micro- Macro Okuma | NA |
6 | Micro- Macro Okuma ödevine devam | NA |
7 | Arasınav 1 | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Katmanlara Ayırma ödevine devam | NA |
10 | Biyolojik bilginin tasarımı | NA |
11 | Biyolojik bilginin tasarımı ödevine devam | NA |
12 | Mekanik bilginin tasarımı | NA |
13 | Mekanik bilginin tasarımı ödevine devam | NA |
14 | Arasınav 2 | NA |
15 | Fotoğraf makinasını parçalara ayırarak anlatmak | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|