Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Ulaşım Politikaları | SBP3910 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cenk Hamamcioğlu |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Gelişmiş ülkelerin izlemiş oldukları farklı ulaşım politikalarının ve sonuçlarının karşılaştırmalı olarak öğrencilere anlatılması suretiyle, gelişmekte olan ülke konumunda bulunan Türkiye için en uygun ulaşım politikasının öğrencilere öğretilmesi ve bu sayede gelişmiş ülkelerin başarılı oldukları ulaşım politikalarının benimsenmesi ve sorun olan politikaların ise benimsenmemesinin sağlanmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kent-Ulaşım İlişkisi; Kentlerde Ulaşım Sorunları; Ulaşım Politikalarının Gerekliliği; Ulaşım Politikalarının Tarihsel Gelişimi; Geleneksel ve Çağdaş Yaklaşımlar; Yolculuk Talebinin Azaltılması; Yolculukların Toplu Taşıma Yönlendirilmesi; Bireysel Yolculukların Sınırlandırılması; Planlama ile Eşgüdümü; Uygulamada Karşılaşın Güçlükler; Gelecekte Kent-Ulaşım İlişkisi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci gelişmiş ülkelerde izlenen kentsel ulaşım politikalarını ve sonuçlarını öğrenerek, ülkemiz için en doğru ulaşım ve planlama politikalarını üretmek için gerekli bilgi altyapısını edinir.
- Öğrenci Türkiye’deki mevcut kentsel ulaşım politikalarını, idari ve yasal yapıları değerlendirme becerisi kazanır.
- Öğrenci araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilme becerisi kazanır.
- Öğrenci ulaşım-kent ve kentsel ulaşım politikaları ilişkisi hakkında yorum geliştirebilecek seviyede bilgi sahibi olur.
- Öğrenci mevcut ulaşım sistemi konusunda yorum yapabilme, karar alma ve politika geliştirebilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin tanıtımı: Amaç, yöntem, kapsam / içerik, değerlendirme | NA |
2 | Kent-Ulaşım İlişkisi, Kentlerde Ulaşım Sorunları ve Ulaşım Politikalarının Gerekliliği | NA |
3 | Ulaşım Politikalarının Tarihsel Gelişimi, Geleneksel ve Çağdaş Yaklaşımlar | NA |
4 | Yolculuk Talebinin Azaltılması | NA |
5 | Yolculukların Toplu Taşıma Yönlendirilmesi | NA |
6 | Bireysel Motorlu Taşıtlarla Olan Yolculukların Sınırlandırılması | NA |
7 | Uzun Dönemli Ulaşım Politikaları ve Planlama ile Eşgüdümü | NA |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Ara Sınav | NA |
10 | Ulaşım Politikaların Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlükler | NA |
11 | Gelecekte Kent-Ulaşım İlişkisi | NA |
12 | Çevreye Duyarlı Toplu Taşımanın Geliştirilmesi | NA |
13 | Öğrenci sunumları | NA |
14 | Öğrenci sunumları | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 1 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|