Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Planlama 2 | SBP1112 | 6 | 9 | 4 | 4 | 0 |
Önkoşullar | SBP1111 Planlama 1 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Oya Akın |
Dersi Veren(ler) | Oya Akın, Nilgün Erkan, Bora Yerliyurt, Cenk Hamamcioğlu, Esin Özlem Aktuğlu Aktan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Doğal yapı ve sosyo-ekonomik yapı değişkenleri bağlamında; Sürdürülebilir mahalle birimi tasarım sürecine ilişkin, teorik ve uygulamalı bilgilenme sürecinin aktarılması |
---|---|
Dersin İçeriği | Doğal yapı ve sosyo-ekonomik yapı değişkenlerinin mekansal tasarım ilkeleri üzerindeki yönlendirici ilkelerinin belirlenmesi ve bu bilgiler ışığında; mahalle birimi ölçeğinden, komşuluk grubu, sokak, meydan, parsel ve yapı ölçeğine deyin tasarım kriterlerinin teorik ve uygulamalı olarak aktarılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci nitel ve niceliksel analiz yapabilme ve yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
- Öğrenci karar verebilme, plan seçenekleri kurgulayabilme becerisi kazanır.
- Öğrenci mahalle birimi şeması oluşturabilme (konut, donatı, ulaşım) becerisi kazanır.
- Öğrenci sözlü/çizili (eskiz tekniği) ifade tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır.
- Öğrenci sokak ve meydan kavramları, tasarım ilkeleri, yapı parsel ilişkilerinin hakkında bilgi edinir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-8 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders kapsamı ve yönteminin tanıtımı, • Yerleşme Kademelenmesi ve Mahalle kavramına ilişkin anlatım paralelinde; sınıf bütününde Google Earth görüntüleri üzerinde yapılan okumalar. | NA |
2 | Planlama süreci içinde doğal yapı analizleri ve sentez anlatımı paralelinde; sınıf/grup bazında, verilen çalışma alanı üzerinde analiz ve sentez çalışmaları. | NA |
3 | Planlama tasarım süreci ve bölgeleme kavramı, bölgeleme ve mekansal tasarım yaklaşımı, örnekler üzerinde tartışmalar bağlamında; sınıf/grup bazında, verilen çalışma alanı üzerinde bölgeleme çalışmaları. | Gindroz, R. (2003) The Urban Design Handbook Techniques and Working Methods. |
4 | Sınıf/grup bazında, verilen çalışma alanı üzerinde bölgeleme çalışmaları, sunumlar, tartışmalar. | NA |
5 | Yoğunluk Kavramı ve Fizik Mekana Taşınması anlatımı bağlamında; nüfus, donatı alanları ilişkileri ve yoğunluk testleri, mekansal yansımaların tartışılması. | Thomas R.,(2003) Sustainable Urban Design: An Environmental Approach, |
6 | ARA TESLİM 1: Mahalle birimi analiz, sentez ve bölgeleme ilkeleri • Planlamada ulaşım-arazi kullanış ilişkisi, kademelenme ve ana Yaya arteri tasarım İlkeleri anlatımı bağlamında; mahalle birimi araç ve yaya ulaşım kararlarının oluşturulması. | Essex County Council, (1983) Design Guide for Residential Area Highway Standarts and Design Guide for Residential Area. |
7 | Planlama ve tasarım sürecinde yöneliş kavramı ve konut tipolojileri. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kentsel Dış Mekan Tasarım İlkeleri | Bakan K., (1981) Türkiye’de Kentsel Dış Mekanların Düzenlenmesi, TÜBİTAK. Gindroz, R. (2003) The Urban Design Handbook Techniques and Working Methods. |
10 | Mahalle birimi bölgeleme, yöneliş ilişkileri bağlamında; vaziyet planı tasarım çalışmaları (eskiz ve sunum). | Hall, K.B., Porterfield, G.A. (2001) Community by Design: New Urbanism for Suburbs and Small Communities. |
11 | Mahalle birimi bölgeleme, yöneliş ilişkileri bağlamında; vaziyet planı tasarım çalışmaları (eskiz ve sunum). | Housing Layout, GLC study. |
12 | ARA TESLİM 2: Mahalle birimi vaziyet planı | NA |
13 | Mahalle birimi bölgeleme, yöneliş ilişkileri bağlamında; vaziyet planı tasarım çalışmaları (eskiz ve sunum) | NA |
14 | 1/500 Alt Bölge Tasarımı ve Tekniği | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 12 | 15 |
Sunum/Jüri | 12 | 10 |
Projeler | 2 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 8 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 13 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 2 | 15 | |
Sunum / Seminer | 13 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|