Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Sanatlar Eğitimi | OKL3041 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Görsel okur-yazar seviyesine gelerek bir sanat eserini inceleme yetisine ve yeterliliğine sahip olmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik mesleği Genel yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Alan eğitimi, eğitimin temelleri, çocukların gelişimi ve öğrenme özellikleri ve erken çocukluk dönemine özgü olan öğretim bilgisine sahiptir. - Program kazanımlarına, çocukların bireysel farklılıklarına, ihtiyaçlarına, özelliklerine dayalı olarak gelişimlerini desteklemeye yönelik öğretim ilkelerine ve alan öğretimine uygun öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri belirler ve etkinlikleri tasarlar. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması ve istasyon yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir (Alanları ile ilgili seçtiği bir dersin belirtke tablosunu hazırlama, seçtiği ders ile ilgili farklı soru madde tiplerine uygun soru hazırlama, verilen bir teste ait sonuçların madde ve test analizlerini yapma, performans görevi hazırlama, rubrik geliştirme, vb.). Proje kapsamında, ölçme araçlarının geliştirilip uygulanmasına yönelik performansa dayalı bir çalışma yapılır (Örn. 3-4 kişilik öğrenci gruplarının kendi alanı ile ilgili seçtiği bir ders/konu için bir belirtke tablosu hazırlayıp ona uygun 20-30 soruluk çoktan seçmeli test geliştirmesi, uygulaması, sonuçları analiz edip raporlaştırarak dönem sonunda teslim etmesi). |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bir sanat eserini tanımlar
- Öğrenciler bir sanat eserini eleştirir.
- Öğrenciler bir sanat eserinde çocuk resimlerini tanımlar ve ayırt eder
- Öğrenciler çocukların bir sanat eseri ile kendini ifade etmelerine örnek verir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme, kullanılacak materyallerin tanıtılması. | ilgili kaynaklar |
2 | Sanat eğitimi nedir? Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği. Renk nedir? Renk armonisi nedir? Renkli uygulamalar için ritim, uyum, denge, vurgu, zıtlık | ilgili kaynaklar |
3 | Okul Öncesi eğitimde kısıtlı imkânlarda sanatsal çalışmalar. Sadece sulu boya kullanarak yapılan uygulamalar. El boyama ve taş boyama etkinliği | ilgili kaynaklar |
4 | Okul Öncesi eğitiminde denge ve renk çalışması. Balondan denge oyuncağı çalışması. | ilgili kaynaklar |
5 | Görsel tasarım ilkeleri: Çizgi-doku-leke-form ve şekil-boşluk-renk-valör | ilgili kaynaklar |
6 | Okul Öncesi eğitiminde renkli ve dokulu origami kağıdı oluşturma, origami diyagramı oluşturma ve origami uygulama teknikleri ve uygulaması | ilgili kaynaklar |
7 | Görsel tasarım öğeleri: Nokta, Çizgi, Renk, Doku, Format ( boyutta ), Biçim, Yüzey | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Okul Öncesi eğitiminde basit ve kolay insan ve hayvan figürü çizim teknikleri uygulaması | ilgili kaynaklar |
10 | Çocuk resimlerinin gelişim evreleri nelerdir? Çocuk resimleri sanat mıdır? Çocuk resminde simgeler. Çocuk resimleri ve kuramları. | ilgili kaynaklar |
11 | Üç boyutlu birim motifleri kullanarak yüzey düzenleme çalışmaları ve perspektif uygulamaları konulu çalışmalar | ilgili kaynaklar |
12 | Üç boyutlu birim motifleri kullanarak yüzey düzenleme çalışmaları ve perspektif uygulamaları konulu çalışmalar | |
13 | Çocuk resimlerinin sınıflandırılması çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evreleri 2-4 yaş arası 4-7 yaş arası | ilgili kaynaklar |
14 | Okul Öncesi eğitiminde yoğurma maddelerinden olan kil, plastilin ve oyun hamuru ile uygulamalar. Üç boyutlu yemek ve yiyecek uygulamaları | ilgili kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|