Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Numerik Analiz | ELM2121 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Elektrik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ahmet Yiğit Arabul |
Dersi Veren(ler) | Ahmet Yiğit Arabul |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, analitik yöntemlerin uygulanamadığı problemlerin veya çok sayıda denklem (cebirsel veya diferansiyel) içeren karmaşık problemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemler ve algoritmalar hakkında temel bilgi vermektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Lineer cebir ve diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemler. Nonlineer denklemlerin çözümü, enterpolasyon, türev ve integral. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel matematik, fen ve elektrik mühendisliği bilgisini uygulama alanına aktarma konusunda yeterlilik göstermek.
- İstenen elektrik mühendisliği deneyini hassas ve doğru bir şekilde tasarlayabilme, uygulayabilme, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme.
- Elektrik mühendisliği problemlerini tanımlayabilme, tanımlama yapabilme ve eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri kullanarak çözümleyebilme.
- Teknik bilgiyi farklı hedef kitlelere yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarabilme.
- Etkili bir ekip çalışması ve liderlik becerileri ile ekip tabanlı elektrik mühendisliği projelerine katkıda bulunma ve işbirliği yapabilme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş:Sayısal Hesaplamada hatalar, hata kaynakları | |
2 | Taylor açılımı, ileri ve geri sonlu fark eşitlikleri | |
3 | Merkezi fark eşitlikleri, interpolasyon | |
4 | İnterpolasyon | |
5 | Ekstrapolasyon, Küçük sınav-1 | |
6 | Eğri Uydurma | |
7 | Lineer cebirsel denklem takımlarının çözüm yöntemleri. | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Lineer olmayan denklem ve denklem takımlarının köklerinin bulunması yöntemleri. | |
11 | Lineer olmayan denklem ve denklem takımlarının köklerinin bulunması yöntemleri. | |
12 | Sayısal integrasyon yöntemleri, Küçük Sınav-2 | |
13 | Sayısal integrasyon yöntemleri, Diferansiyel denklemlerin sayısal çözüm yöntemleri | |
14 | Diferansiyel denklemlerin sayısal çözüm yöntemleri | |
15 | Adi Diferansiyel Denklemleri: Başlangıç-Değer Problemleri | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|