Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Zorunlu Yabancı Dil I | MTF1131 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ozan Erdem Güzel |
Dersi Veren(ler) | Ozan Erdem Güzel |
Asistan(lar)ı | Semra Baturay |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çeviri yapabilecek düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları, okuduklarını açıklayabilmeleri ve uygulama yapabilmeleri |
---|---|
Dersin İçeriği | İngilizce yabancı dil bilgisinin geliştirilmesi / çeviriye / okuduğunu anlamaya yönelik olarak yazılı ve sözlü çalışmalar ve alıştırmalar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Okuduğu metinden anladığını, metne yönelik görüş ve yorumlarını doğru ve yeterli biçimde ifade edecek İngilizce başlangıç düzeyinde yazılı dilsel iletişim edinci kazanma. (PRG-1 & PRG-9)
- İngilizce başlangıç düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak için gerekli dilbilgisi konularında bilgi edinme. (PRG-1 & PRG-9)
- İngilizce başlangıç düzeyinde farklı bağlam ve durumlara yönelik üretilmiş sözlü söylemleri dinleme, anlama, çözümleme ve yorumlama konusunda bilinç kazanma. (PRG-1 & PRG-3)
- Okuduğu metni, farklı bağlam ve durumlara yönelik üretilmiş başlangıç düzeyindeki yazılı söylemleri doğru anlayıp yorumlayabilme ve çözümleyebilme konusunda farkındalık kazanma. (PRG-1 & PRG-3 & PRG-9)
- İngilizce başlangıç düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim becerileri kazanmak, İngiliz dilinde üretilmiş başlangıç düzeyindeki yazılı ve sözlü söylemleri anlayıp çözümleyebilmek için farklı bağlam ve durumlara yönelik başlangıç düzeyinde yeterli İngilizce sözcük dağarcığına sahip olma. (PRG-1 & PRG-3 &
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, kitap ve ders hakkında bilgi, derse giriş, derse ısınma etkinlikleri & Ünite 1A: "word order in questions" (Ders kitabı sayfa 4-5) | Kaynak kitap |
2 | Ünite 1A: "word order in questions" & 1B: "present simple tense" (Ders kitabı sayfa 4-7) | Kaynak kitap |
3 | Ünite 1B: "present simple tense" & 1C: "present continuous" (Ders kitabı sayfa 6-9) | Kaynak kitap |
4 | Ünite 1C: "present continuous" & "Practical English" (Ders kitabı sayfa 8-11) | Kaynak kitap |
5 | Ünite 1: "Practical English" & Ünite 2A: "past simple" (Ders kitabı sayfa 10-13) | Kaynak kitap |
6 | Ünite 2A: "past simple" & 2B: "past continuous" (Ders kitabı sayfa 12-15) | Kaynak kitap |
7 | I. ara sınav için ders tekrarı ve alıştırma (Çalışma/Alıştırma kitabı Ünite 1A, 1B, 1C & Ünite 2A, 2B, 2C: "dilbilgisi alıştırmaları") & Ünite 1 & 2: "Revise & Check" ders kitabı sayfa 18-19) | Kaynak kitap |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | I. ara sınav sorularının irdelenmesi, çözümleri & II. ara sınav için ders tekrarı ve alıştırma (Çalışma/Alıştırma kitabı Ünite 1A, 1B, 1C & Ünite 2A, 2B, 2C: "sözcük alıştırmaları") | Kaynak kitap |
10 | Ünite 2B: "past continuous" & 2C: "time sequencers and connectors" (Ders kitabı sayfa 14-17) | Kaynak kitap |
11 | Ara Sınav 2 | Kaynak kitap |
12 | II. ara sınav sorularının irdelenmesi, çözümleri & Ünite 3B: "present continuous (future arrangements)", 3C: "defining relative clauses" (Ders kitabı sayfa 22-25) | Kaynak kitap |
13 | Ünite 3A: "be going to" & 3B: "present continuous (future arrangements)" (Ders kitabı sayfa 20-23) | Kaynak kitap |
14 | Ünite 3C: "defining relative clauses" & "Practical English" (Ders kitabı sayfa 24-27) & son sınav için ders tekrarı ve alıştırma (Çalışma/Alıştırma kitabı Ünite 3A, 3B, 3C) | Kaynak kitap |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|