Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Doğrudan PazarlamaISL290133300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme Lisans Programı
Seçmeli @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörüİbrahim Kırcova
Dersi Veren(ler)İbrahim Kırcova, Tuğçe Ozansoy Çadırcı
Asistan(lar)ıŞirin Gizem Köse
Dersin AmacıTüketici pazarı ve endüstriyel pazar açısından doğrudan pazarlama uygulamalarına ilişkin bilgilerin sunulması.
Dersin İçeriğiPosta ile pazarlama, potansiyel müşterilerin tanımlanması, sadakat programları, satış öncesi ve sonrasına ilişkin araştırmalar hakkında açıklamalar yapmak. Dersin içeriği doğrudan pazarlamada kullanılan mecralara ilişkin açıklamaları, doğrudan pazarlama uygulamalarının işletmeye kazandırdıklarını ve ölçümlenmesini ve doğrudan pazarlamanın diğer pazarlama karması elemanları ile olan ilişkilerini içermektedir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Contemporary Direct Marketing, Lisa S. Spiller and Martin Baier
  • Doğrudan Pazarlama, Dominique Xardel
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Geçek hayattan doğrudan pazarlama uygulamaları keşfedilir.
  2. Doğrudan pazarlama veritabanları oluşturma ve yönetmede kullanılan temel yöntemler kavranır.
  3. Doğrudan pazarlama çabalarının geri dönüşleri ölçümlenir.
  4. İnternet ve mobil teknolojiler yoluyla doğrudan pazarlama methodları incelenir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Doğrudan pazarlama kavramı, doğrudan pazarlamanın bileşenleri, müşteri temelli veritabanı pazarlamasıSpiller, Baier (2009) 2-52
2Doğrudan pazarlama listeleri ve bölümlendirme, veritabanlı doğrudan pazarlamaSpiller, Baier (2009) 53-107
3İş planları, stratejik planlar ve doğrudan pazarlama planlarıSpiller, Baier (2009) 108-162
4Doğrudan pazarlama tekliflerinin oluşturulması, tekliflere ilişkin iletim kanalları, tekliflerin ticarileştirilmesiSpiller, Baier (2009) 163-216
5Doğrudan pazarlama uygulamalarında yaratıcı stratejilerSpiller, Baier (2009) 217-240
6Doğrudan pazarlama medyası, doğrudan posta ve diğer basılı medya, radyo/televizyon ve diğer internet medyasıSpiller, Baier (2009) 241-260
7Telepazarlama ve Telefonla müşteri hizmeti, İnternet temelli doğrudan pazarlama, e-iletişimSpiller, Baier (2009) 261-280
8Ara Sınav 1
9Müşteri Hizmeti ve MemnuniyetiSpiller, Baier (2009) 281-298
10Doğrudan Pazarlama Araştırması, Anket ve DeneylerSpiller, Baier (2009) 299-350
11Endüstriyel Doğrudan PazarlamaSpiller, Baier (2009) 352-394
12Kar Amacı gütmeyen organizasyonlarda doğrudan pazarlamaSpiller, Baier (2009) 395-436
13Uluslararası doğrudan pazarlamaSpiller, Baier (2009) 437-493
14Karar destek modelleriSpiller, Baier (2009) 493-529
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması143
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok