Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çocuk EdebiyatıOKL202223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Nur Tuğluk
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıOkumanın öneminin kavranmasıyla birlikte bunun alışkanlık haline getirilmesini sağlamak, Kişinin duygusal ve zihinsel açıdan gelişmesine katkı sağlamak topluma faydalı hür düşünen bir toplumun varlığına katkı sağlamak, Milletini vatanını, insanları ve çevreyi seven koruyan insan yetişmesini sağlamak
Dersin İçeriğiÇocuğun hayatında kitabın yeri; okul öncesi dönemde dil ve edebiyat zevki; Türkiyede ve dünyada çocuk edebiyatının gelişmesi; çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler; masal; fabl; destan/efsane; roman; hikaye; biyografi; şiir; tekerleme; bilmece; parmak oyunları; anı; dramatizasyon.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sınar, Alev, Çocuk Edebiyatı, Alfa Yay., İstanbul, 2007.
  • Sever, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara, 2003
  • Fuat, Mehmet, Türk Yazınından Seçilmiş Çocuklar İçin Şiirler, Adam Yayınları, İstanbul, 1999.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler çocuğun ve çocuk edebiyatının tanımını ve kapsamını tanımlar.
  2. Öğrenciler çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri sıralar
  3. Öğrenciler çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun materyaller seçer
  4. Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında alanı ile ilgili yayınları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler
  5. Öğrenciler konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirme yeteneği kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çocuk edebiyatının bir edebiyat türü olarak gelişimiİlgili Kaynaklar
2Çocuk ve çocuğun özellikleriİlgili Kaynaklar
3Çocukta dil gelişimiİlgili Kaynaklar
4Çocuğa okuma alışkanlığı kazandırmaİlgili Kaynaklar
5Çocuk edebiyatı yayınlarının özellikleri ve aranılan niteliklerİlgili Kaynaklar
6Basılı,sesli ve görüntülü yayınlarİlgili Kaynaklar
7Çocuk edebiyatı türleri ( masallar,fabıllar)İlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Çocuk edebiyatı türleri (efsaneler) İlgili Kaynaklar
10Çocuk edebiyatı türleri (ninniler,tekerlemeler)İlgili Kaynaklar
11Çocuk edebiyatı türleri (Bilmeceler,fıkralar)İlgili Kaynaklar
12Çocuk edebiyatı türleri (türküler-çocuk şarkıları)İlgili Kaynakalar
13vize 2Sınav
14Çocuk edebiyatı türleri (Şiir,roman ve hikayeler)İlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması161
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok