Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Ergonominin Temelleri | ILT3802 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim ve Tasarımı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Adviye Ayça ÜNLÜER ÇİMEN |
Dersi Veren(ler) | Adviye Ayça ÜNLÜER ÇİMEN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, arayüz tasarımı için temel ergonomi kurallarını öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ergonomi nedir, nerede kullanılır? / etkileşimli arayüzlerin geliştirilmesinde ergonomi prensiplerinin uygulanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Etkileşimli ürün tasarımında ergonomi fikrini geliştirebilir.
- 3 boyutlu etkileşimli mekanizmaların tasarımında insan faktorünün etkisini değerlendirebilir.
- Analog etkileşimlere dayanan uygulamalar ve projeleri tasarlayabilir.
- Tasarım oluşturmak için insanların yetenekleri ve sınırlamaları hakkındaki bilimsel bilgileri kullanabilir.
- İlişkili kaynakları değerlendirebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | - | - | - | - |
PÇ-2 | 3 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı | NA |
2 | İnsan nasıl görür? | NA |
3 | İnsan nasıl okur? | NA |
4 | İnsan nasıl hatırlar? | NA |
5 | İnsan nasıl düşünür? | NA |
6 | İnsan nasıl odaklanır? | NA |
7 | İnsanı ne motive eder? | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İnsanlar sosyal canlılardır. | NA |
10 | İnsan nasıl hisseder? | NA |
11 | İnsanlar hata yapar. | NA |
12 | İnsan nasıl karar verir? | NA |
13 | Yaratıcılık tasarımı nasıl etkiler? | NA |
14 | İnsan vücudu tasarımı nasıl etkiler? | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 13 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 13 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Ders yürütücüsü daha sonra yeniden kullanmak üzere dersi kaydedebilir. Eğitmen normalde ders sırasında kendi sesini ve görüntüsünü kaydeder, ancak öğrencilerin görsel-işitsel verileri de özellikle soru-cevap dönemlerinde kaydedilebilir. Görsel-işitsel verilerinin kaydedilmesini istemeyen öğrenciler kamera ve mikrofonlarını kapatabilirler. Ders sırasında kamera ve mikrofonunu açık bırakan öğrencilerin görsel-işitsel verilerinin kaydedilmesine / paylaşılmasına izin vermiş olduğu varsayılır. Ders sırasında, eğitmenler tarafından öğrencilerin belirli konulara aktif katılımıtalep edilebilir ve bu süreçte öğrencilerin kamera ve mikrofonlarını açmaları gerekir; aksi taktirde öğrencinin bu faaliyetlere katılmadığı varsayılacaktır. |
---|