Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Modernlik ve Tarih Üzerine Okumalar | ATA6104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Atatürk İlk. ve İnk. Tar. ABD Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Ayşegül Baykan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yirminci yüzyıl modern akımlarını tarihsel ve kültürel bağlamlarında tanıtmak ve incelemek |
---|---|
Dersin İçeriği | Modernist akımların yapısal çözümlemesi ve disiplinlerarası yaklaşımlar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, kuramsal alt yapı kazanacak
- Öğrenciler, analitik beceriler geliştirecek
- Öğrenciler, Sosyal Bilimlerin farklı sahaları arasında diyalog geliştirecek
- Öğrenciler, içinde bulunduğumuz zamanı ve mekanı anlamak için kuramı kullanma becerisi edinecek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 20. yüzyıl başında Avrupa’nın temel sorunsalları | Berman |
2 | Toplum-kültür ilişkisi | Sennett |
3 | Yeni toplumsal duzen ve modernlik | Hetherington |
4 | Yeni toplumsal duzen ve modernlik | Tester |
5 | Modernlik ve kent iliksisi | Frisby |
6 | Modernlik ve Toplumsal cinsiyet sorunsalına yaklaşımlar | Pateman |
7 | Modernlik ve Toplumsal cinsiyet sorunsalına yaklaşımlar | Wilson |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Modern demokrasilerin yapıları ve totaliter rejim örnekleri | Bobbio |
10 | Modernliğin eleştirisi ve siyasi alanın parçalanması | Mouffe |
11 | Moderniteye karşı çıkanlar; Postkoloniyel Kuram, Edward Said | Said |
12 | Moderniteye karşı çıkanlar; Postkoloniyel Kuram, Bhabha, Spivak, Chakrabarty | Young |
13 | Alternatif modernlikler | Lash and Friedman |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Öğrenci sunumları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|