Dersin Amacı | Bu dersin amacı; eğitim araştırmaları paradigmaları ve eğitim araştırmalarına yansımaları, bilimsel araştırma süreci kapsamında nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerinin özellikleri, desenleri, veri toplama ve analiz yöntemleri, bilimsel yazı yazma ve tez önerisi hazırlama ve tüm bilimsel süreçlerde bilimsel etiği dikkate alma konusunda gereken bilimsel bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bilimsel etik, eğitim araştırmalarındaki değişimler, paradigmalar, araştırma konusu, soruları ve problem durumunun yazılması; nicel, nitel ve karma araştırma desenleri, ileri ve yeni araştırma desenleri ve yaklaşımları, veri kaynakları, veri toplama araçları ve analizi, bilimsel raporlama ve tez önerisi hazırlama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Robson, C. (2015, Çev.) Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Gerçek Dünya Araştırması. Ankara: Anı Yayıncılık
- Creswell, J. W. (2015) Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Third Edition) Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall.
- Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.
- AERA. (2006).Standards for reporting on empirical social science research in AERA publications.Washington DC: Author.
- American Psychological Association (APA). (2020). Publication Manual of the American Psychological Association. (7th Ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010) Bilimsel Araştırma Yöntemleri (7.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
- Clark, V.P. & Creswell, J. W. (2009). Understanding Research: A Consumer’s Guide (10thedition). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
- Day, R. A. (1996).Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? Ankara: Tübitak Yayınları.
- Field, A. & Hole, G. (2019).Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır (Çev. Doç.Dr.Arif Özer). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Frankel,J., Wallen, N. & Hyun, H. (2011). How to Design and Evaluate Research in Education (8th Ed.)McGraw-Hill Education
- Glesne, C. (2011). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction, (4th Edition). Boston, MA: Pearson Press.
- Hess, D.R. (2004). How to write an effective discussion. Respir Care49,1238-1241.
- Huff, D. (2002).İstatistik ve yalan: İstatistik ile nasıl yalan söylenir. İstanbul:SarmalYayınları.
- Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (20.Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Kennedy, M. M. (1995). Research genres in teacher education. In F. Murray (Ed.), Knowledge base in teacher education (pgs 120-152). Washington, D.C.: McGraw Hill.
- Klette, K. (2007). Trends in Research on Teaching and Learning in Schools: Didactics Meets Classroom Studies.European Educational Research Journal, 6(2), 147-160.
- McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon.
- Ronan, C. A. (2003) Bilim Tarihi: Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi. Ankara: Tübitak Yayınları
- Seçkin,D.(2003).Bilimsel bir makale nasıl Yazılır? Dermatose, 2,90-94.
- Sönmez, V.(2005). Bilimsel araştırmalarda yapılan yanlışlıklar.Eurasian Journal of Educational Research, 5(18), 236-252.
- Tashakoori, A. & Tedley, C. (2003). Handbook of Mixed Methods in Social and Behavioral Research. Thousand Oaks, CA: Sage
- Tonta, Y.(1999). Bilimsel araştırmalarda istatistik tekniklerin kullanımı ve bulguların sunumu üzerine. Türk Kütüphaneciliği Dergisi 13(2),112-124.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri (9.Baskı). Ankara: Nobel.
- Yıldırım, C. (2005) Bilim Felsefesi. Ankara: Remzi Kitabevi.
- Yücel-Toy, B. & Güner-Tosunoglu, N. (2007). Sosyal bilimler alanındaki araştırmalarda bilimsel araştırma süreci, istatistiksel teknikler ve yapılan hatalar. Journal o fCommerce& Tourism Education Faculty, 1, 1-20.
|