Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Yaratıcı Drama | EGT5119 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Banu Yücel Toy |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; mesleki düzeyde bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanması ve alana olumlu tutum geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. Dramanın Yararları: Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri. Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması,dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation), rol oynama (role play), fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb.) Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı. Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları. Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar. Yaratıcı dramanın/ drama uygulamalarının özellikleri, öğeleri, boyutları, drama uygulamaları. Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi. Yaratıcı drama alanındaki öncüler. Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması. Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim. Duyu, güven çalışmaları. Uyum, gözlem çalışmaları. Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları. Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci drama ile ilgili kavramları açıklar.
- Öğrenci etkileşim kavramını açıklar.
- Öğrenci iletişim kavramını açıklar.
- Öğrenci eylem kavramını açıklar.
- Öğrenci yaratıcılık kavramını açıklar.
- Öğrenci empati kavramını açıklar.
- Öğrenci eğitimde yaratıcı dramayı uygular.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, iletişim, etkileşim çalışmaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Uyum çalışmaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Güven çalışmaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Beş duyu çalışmaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Yaratıcı drama, sanatlar (edebiyat) ve teknikler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Kuramsal anlatım, tartışma ve örnekler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Yaratıcı drama, sanatlar (resim) ve teknikler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yaratıcı drama ve sanatlar (obje ve fotoğraf), teknikler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Yaratıcı drama ve sanatlar(müzik), orff ve beden perküsyon | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Yaratıcı drama uygulamaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 10 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 14 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|