Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Düşünme ve Problem Çözme Süreci | EGT5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Davut HOTAMAN |
Dersi Veren(ler) | Davut HOTAMAN |
Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
Dersin Amacı | Düşünme türleri hakkında kavramsal bilgi kazandırmak. Düşünme süreçleri ile ilgili becerileri geliştirmek. Günlük yaşamda bilimsel düşünme ve problem çözme süreçlerinin kullanımına ilişkin katkı sağlamak. Öğretmenler olarak, derslerde nasıl geliştirileceğine ilişkin tartışmalar yapmak ve fikirler üretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Düşünme nedir?. Düşünme süreçleri. Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, Eleştirel düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Bilimsel Düşünme, problem çözme sürecine etki eden faktörler. Problem çözme süreci basamakları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci düşünme süreçleri ve problem çözme süreci ile ilgili temel becerileri kazandırmak ve bunları yaşamlarında kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla; yaratıcılık, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, analitik düşünme ve bilimsel düşünme süreçlerini bilir.
- Öğrenci problem ve problem çözme sürecinin basamaklarını kavrar.
- Öğrenci karşılaştığı bir probleme problem çözme basamaklarına uygun şekilde yaklaşıp çözüm bulabilme becerisi geliştirir.
- Öğrenci düşünme süreçleri ve problem çözme süreci ile ilgili temel becerileri kazandırmak ve bunları yaşamlarında kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla; yaratıcılık, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, analitik düşünme ve bilimsel düşünme süreçlerinin birbirleriyle ilişkilerini kavrar.
- Öğrenci, derste öğrendiği problem çözme sürecini basamaklarıyla bir çalışmaya aktarabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriği ve İzlenecek Süreç | Derse ilişkin ön okumaların yapılması |
2 | Düşünme ve Düşünme süreçleri, Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme | İlgili kaynakların okuması |
3 | Sunum | Sunuma hazırlık yapılması |
4 | Eleştirel düşünme | İlgili kaynakların okuması |
5 | Yansıtıcı Düşünme | İlgili kaynakların okuması |
6 | Bilimsel Düşünme | İlgili kaynakların okuması |
7 | sunum | Sunuma hazırlık yapılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Problem çözme süreci | İlgili kaynakların okuması |
10 | Problem çözme sürecine etkileyen temel faktörler. | İlgili kaynakların okuması |
11 | Tutumlar (ilgi, motivasyon, güven) | İlgili kaynakların okuması |
12 | Vize | |
13 | Bilişsel yetenek: (bellek ve düşünme becerileri) | İlgili kaynakların okuması |
14 | Yaşantı (önceki yaşantılar, yaş, deneyim), Ödev | İlgili kaynakların okuması |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|