Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Açık Hava ReklamcılığıBSM287233220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu @ Basım ve Yayın Teknolojileri Programı Ön Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBasım ve Yayın Teknolojisi
Dersin KoordinatörüBurak Satar
Dersi Veren(ler)Burak Satar
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDers, Açıkhava reklamcılığının ve teorisini, açık hava reklamcılığının önemini tanıtmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiDerste; açık hava reklamcılığının tarihi, kullanıldığı alanlar, örneklerle anlatılır ve çeşitli uygulamalar ve maketler yapılır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Açık Hava Reklamcılığı ve İmgesel Yaklaşımlar -Üner Üsterman. İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Açık hava reklamcılığında kullanılan Grafik Programlarını tanır
  2. Açık hava reklamcılığında kullanılan araç ve gereçleri bilir.
  3. Her açık hava reklamcılığının, her alanına uygun grafik tasarım ve uygulaması yapabilir.
  4. Açık hava reklamında kullanılan materyal ve malzemeleri tanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Açıkhava reklamcılığı tanımı ve tarihçesi.İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama
2Açıkhava reklamcılık ortamları, türleri ve özellikleriDers kitabı,
3Açıkhava reklamcılık malzemeleri ve örnekleriDers kitabı,
4Açık hava vitrinleri ve örnekleriDers kitabı,
5Araç üzeri reklam uygulamaları ve örnekleriDers kitabı,
6Satış yeri reklam araçları ve örnekleriDers kitabı,
7Açık hava maketleri, balonlar, maskotlar ve örnekleriDers kitabı,
8Ara Sınav 1
9Restaurant, kafe, sinema salonları vb. reklam uygulamaları ve örnekleriDers kitabı,
10Açıkhava reklamı ve iletişimDers kitabı,
11Açık hava reklamcılığının avantaj ve dez avantajlarıDers kitabı,
12Açıkhava reklamının tasarım süreci ve sunumuDers kitabı,
13Açıkhava reklamı, grafik tasarımı ve uygulamalarıDers kitabı,
14Açıkhava reklamı, grafik tasarımı ve uygulamalarıİlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama
15Proje Prezentasyonuİlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati144
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması141
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler12
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok