Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Türkçe ÖğretimiSNF215235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiTürkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Dilidüzgün, S. (2019). Kuram Ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
  • Güzel, A ve Karatay, H. (2019). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Akyol, H. ve Şahin, H. (2019). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çer, E. (2018). Türkçe Öğretiminde Etkinlikler. Ankara: Anı Yayınları.
  • Susar Kırmızı, F. (2020). İlk Ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
  • Oğuzkan, F. ve Hasırcı, S. (2019). Türkçe Öğretimi Türkçe Ve Sınıf Öğretmenleri İçin. Ankara: Anı Yayınları.
  • Aydın Yılmaz, Z. (2019). Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu konularında beceriler geliştireceklerdir
  2. Öğrenciler, Türkçe'yi sevme ve doğru kullanma konusunda duyarlılık kazanacaklardır
  3. Öğrenciler, Türkçe öğretiminde kullanacağı yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgiler edineceklerdir
  4. Öğrenciler, ilköğretim Türkçe programını tanır, içeriği hakkında fikir sahibi olacaklardır
  5. Öğrenciler, Türkçe programının uygulanmasına yönelik pratik ve uygulamalı beceriler kazanacaklardır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-143311
PÇ-233333
PÇ-333444
PÇ-4-----
PÇ-511-11
PÇ-611111
PÇ-711111
PÇ-8-----
PÇ-922222
PÇ-10-----
PÇ-1112211
PÇ-12-----
PÇ-1322222
PÇ-14---11
PÇ-1511111
PÇ-1644444

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Türkçe öğretiminin gelişimi ve Türkçe programı İlgili kaynak
2Dinleme- Konuşmaİlgili kaynak
3Dinleme- Konuşmaİlgili kaynak
4Okuma ve anlamaİlgili kaynak
5Okuma ve anlamaİlgili kaynak
6Okuma ve anlamaİlgili kaynak
7Yazma eğitimiİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Yazılı anlatım biçimleriİlgili kaynak
10Görsel okuma ve sunumİlgili kaynak
11Medya okuryazarlığıİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Kelime öğretimi ile ilgili yöntemlerİlgili kaynak
14Şiir öğretimiİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği220
Ödev
Sunum/Jüri220
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev310
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Projeler
Sunum / Seminer28
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)28
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok