Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama | SBO2090 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Genç Osman İlhan |
Dersi Veren(ler) | Genç Osman İlhan, Mustafa İçen |
Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
Dersin Amacı | Sözel olan ve olmayan iletişimi eğitim ortamında sağlamak; yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirmek; dört temel dil becerisini geliştirmek; sanat formlarına saygı göstermek; Sosyal bilgiler eğitimde dramaya dayalı etkinlikler geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Öğrenme Ortamları Oluşturma ve Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenler. • Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etili öğrenmeyi gerçekleştirir. • Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun ara, gereç ve materyalleri etkin kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Bilişsel Uygulamalı Beceriler altında yer alan • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Kuramsal Olgusal Bilgi düeyinde aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması ve drama yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ders içi etkinliklere katılım ve ödev çalışmaları dikkate alınmaktadır. Öğrencilerin derse etkin katılımları ve derste gerçekleştirilen drama etkinliklerinde rol almaları önem taşımaktadır. Bunun yanında ödev olarak öğrencilerden drama yöntemiyle ders tasarlamaları ve sunmaları beklenmektedir. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanat formlarına saygı gösterir.
- Dört temel dil becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) becerilerini kazanır.
- Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla drama metinleri tasarlar ve uygular.
- Kendine güven duyma ve karar verme becerileri gelişir.
- Bağımsız düşünme gelişir.
- İşbirliği yapma ve sorumluluk becerileri gelişir.
- Yaratıcılık ve estetik becerilerini kazandırır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğini tanıtma ve sosyal bilgiler ile ilgili temel kavramların ve program yapısının gözden geçirilmesi. | İlgili Kaynak |
2 | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı ortaya konulur | İlgili Kaynak |
3 | Çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi verilir. Eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları gözden geçirilir. | İlgili Kaynak |
4 | Eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri ve eğitsel drama da özel teknikler, gözden geçirilir | İlgili Kaynak |
5 | Eğitsel dramanın değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair çağdaş değerlendirme teknikleri tanıtılır. | İlgili Kaynak |
6 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | İlgili Kaynak |
7 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | İlgili Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | İlgili Kaynak |
10 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | İlgili Kaynak |
11 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | İlgili Kaynak |
12 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | İlgili Kaynak |
13 | PROJE SUNUMLARI (Teslimi) | İlgili Kaynak |
14 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | İlgili Kaynak |
15 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi ve genel tartışmaların yapılması | İlgili Kaynak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 10 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|