Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Proje Geliştirme | SBO4042 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Meryem Hayır Kanat |
Dersi Veren(ler) | Meryem Hayır Kanat, Selim Hilmi Özkan, Mustafa Sağdıç, Mustafa Şeker, Şahin Oruç |
Asistan(lar)ı | Genç Osman İlhan |
Dersin Amacı | Sosyal bilgiler öğretiminde projenin yeri ve önemini kavramak; proje hazırlama yollarını bilmek; Alana özgü örnek projeler tasarlamak ve bunları hayata geçirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sosyal bilgilerde projenin yeri ve önemi; proje türleri ve proje hazırlama aşamaları; örnek bir sosyal projenin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi, okullarda proje yönetimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla projeler tasarlar.
- İşbirliği yapmayı uygular
- Yaratıcılık ve estetik becerilerini açıklar.
- Proje hazırlamaya yönelik olumlu tutum gösterir.
- Bilimsel düşünme, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü tanımlar.
- Yaşadığı sosyal ve doğal çevreyi değerlendirir.
- Fen bilimleri, sosyal bilimler, güzel sanatlar, spor, matematik gibi alanlardaki derslerle ilişkilendirmeyi formüle eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve genel yapısının tanıtılması | Kaynaklardan ilgili bölümler okunur. |
2 | Sosyal bilgilerde projenin yeri ve öneminin gözden geçirilmesi | Kaynaklardan ilgili bölümler okunur. |
3 | Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlenmesi | Kaynaklardan ilgili bölümler okunur. |
4 | Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlemesi | Kaynaklardan ilgili bölümler okunur. |
5 | Sosyal projenin değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair envanterler geliştirme, okullarda proje yönetimi | Sosyal bilgiler ders programları sınıf ortamına getirilir. Alan özgü problemler araştırılır |
6 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hissedilmesi ve hipotezler oluşturulması. (Kendilerini rahatsız eden problemlerden hareket edilir | Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır |
7 | 1.ARA SINAV | Sınav |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir | Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır |
10 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir | Belirlenen problem doğrultusunda proje raporu hazırlamak için ön hazırlık yapılır |
11 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje raporu hazırlanır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır. |
12 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır. |
13 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır. |
14 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır | Proje Sunumları |
15 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır. | Proje Sunumları |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|