Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dinleme ve Sesletim 2 | ING1332 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent Arif Güleç |
Dersi Veren(ler) | Bülent Arif Güleç |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ögrenci’lerin Ingilizce sesleri algılamaları ve seslendirmeleri yetisini kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Not alma, öngörüde bulunma, belli ve ayrıntılı bilgiye ulaşma, bağlamdan anlam çıkarma, içeriğin özünü anlama gibi dinleme alt-becerileri; fonetik; mülakatlar, filmler, şarkılar, konferanslar, televizyon programları ve haber yayınları gibi çeşitli alanlardan alınan değişik İngilizce aksanlarını içeren özgün dinleme materyalleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. B4. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. C2. Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 6 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 2, 3 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 1, 2, 3, 6, 8 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 1, 2 |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler dinledikleri metinlerinde "ana tema, destekleyici fikir, sonuç ve çıkarım yapma" konusuna hakim olacaklardır
- Öğrenciler İngilizce konuşulan ülkelerdeki aksanlara aşina olacaklardır
- Öğrenciler gerçek yaşam konuşmalarındaki olası sorunları tespit edip, bu sorunlara çözüm geliştirecek konuşmalar yapabileceklerdir.
- Öğrenciler farklı dinleyici ve amaca uygun konuşmalar yapabilecektir
- Öğrenciler konuşmalarında empati, anlayış ve anlaşma geliştirebileceklerdir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | 1 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin dinledikleri metnin konusunu ve anlatım planı hakkında bilgi vermek | Audio and CD, internet |
2 | Öğrencilerin dinleme esnasinda yeni konu ya da yeni fikire geçiş bilgisi. | Audio and CD, internet |
3 | Dinleme metninde genel yargı ve destek ifadeleri. | Audio and CD, internet |
4 | Dinlenen metinde vurgu ya da bilgiyi daha açıklığa kavuşturmak için yapılan tekrar ifadelerini tanıma. | Audio and CD, internet |
5 | Dinlenen metinde neden sonuç bağıntılarını tanıma. | Audio and CD, internet |
6 | Söylenmesi zor olan kelimeler | Audio and CD, internet |
7 | Dinlenen metinde neden ve sonuçları tahmin etmeyi sağlayan yapıları tanımak | Audio and CD, internet |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dinleme metninde eden sözlü olmayan yapıları tanımak | Audio and CD, internet |
10 | Vurgulanan heceler | Audio and CD, internet |
11 | Dinleme metninde tanımlar. | Audio and CD, internet |
12 | Dinleme metninde alinti , başka kaynaktan aktarma. | Audio and CD, internet |
13 | Tüm not alma tekninkerinin tekrarı ve uygulaması | Audio and CD, internet |
14 | Dinleme metinlerinde benzerlik ve farklilılıkların tekrarı | Audio and CD, internet |
15 | Dinleme metinlerinde neden sonuç durumlarının tekrarı | Audio and CD, internet |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 2 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 2 | 15 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Film ve CD ler |
---|