Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematik Öğretimi 1SNF322134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüZeynep Yıldız
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğretmen adaylarına matematik öğretiminin amaçlarını, matematik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji ve yöntemleri kavratmak, ilköğretim matematik programını tanıtmak, matematik eğitimindeki önemli beceriler konusunda bilgi ve beceri kazandırmak ve bunlara uygun etkinlikler geliştirebilme becerileri geliştirmelerini sağlamak.
Dersin İçeriğiMatematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de) ; matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb. ) ; bilgi teknolojilerini kullanma, çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb. ) ; basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; Aritmetik işlemler, İlköğretim matematik dersi 1. 2. ve 3. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Altun, M. (2005). Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınevi.
  • Akkaya, R. (2020). İlkokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Baykul, Y., (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Olkun, Y., Toluk Uçar Z., (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Ankara: Maya-Akademi.
  • Arseven, A. (2020). Sınıf Öğretmenleri, Matematik Öğretmenleri Ve Öğretmen Adayları İçin Matematik Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kaçar, A. (2020). İlkokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aykaç, M. ve Köğce, D. (2020). Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Pesen, C. (2019). İlkokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tarım, K. ve Hacıömeroğlu, G. (2020). Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Öçal, M. T. ve Kar, T. (Çev. Ed.) (2020). Zorlanan Çocuklar İçin İlköğretim Matematik Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, matematik öğretimin amacı ve ilkelerini açıklayabileceklerdir
  2. Öğrenciler, matematik öğretirken kullanacağı yöntemler hakkında bilgi ve beceriye sahip olabileceklerdir
  3. Öğrenciler, matematik öğretirken bilgi teknolojilerinden yararlanabileceklerdir
  4. Öğrenciler, matematik programının içeriği hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir
  5. Öğrenciler, ilköğretim matematik konularının içeriği hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Matematik öğretiminin tarihçesi İlgili kaynak
2Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme öğrenme stratejileri Belli başlı öğrenme teorileri ve matematik öğreniminde kullanımı İlgili kaynak
3İlköğretim matematik programının kapsamı , amacı ve özellikler Matematik eğitiminde önemli beceriler İlgili kaynak
4Grup çalışması yoluyla öğrenme Problem çözme yoluyla öğrenme İlgili kaynak
5Çocukta sayı kavramının gelişimi Doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri Programdaki kazanımlara uygun etkinlik örnekleri İlgili kaynak
6Doğal sayılarla toplama ve çıkarma Program kazanımlarına uygun doğal sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik etkinlik örnekleri İlgili kaynak
7Doğal sayılarla çarpma Program kazanımlarına uygun doğal sayılarla çarpma işlemine yönelik etkinlik örnekleri İlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Doğal sayılarla bölme işlemi Program kazanımlara uygun bölme işlemine yönelik etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
10Kesirler, Kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri Kesirlerin farlı anlamları, kesir modelleri Program kazanımlarına uygun örnek kesir etkinlikleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
11Denk kesir ve kesirlerin karşılaştırılması Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Ondalık kesirler Program kazanımlarına uygun ondalık kesirlerle ilgili etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
14ondalık kesirlerle işlemler Programa uygun ondalık kesirlere işlemlere yönelik etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği220
Ödev
Sunum/Jüri210
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği210
Projeler
Sunum / Seminer210
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok