Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Müzik ÖğretimiSNF453134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSes Eğitimi ile konuşurken ve müzik yaparken sesini güzel etkili biçimde kullanabilmesi,Kazandırılacak dağarcık ile Türk ve evrensel nitelikli tek ve çoksesli müzikleri seven beğeni düzeği gelişmiş öğrencilerin yetiştirilmesi,Notaları tanıyabilme solfej yapabilme,Blokflüt ile Türk müziğine dayalı çağdaş eğitim ilkelerine uygun olarak hazırlanmış (2,4,3,) majör ve minör (4 4 4 ) dizilerden oluşan parçaları çalabilmek.
Dersin İçeriğiMüziksel İşitme Eğitimi ile müziği özel yazısıyla okuyup yazılması Türk müziğinin karakteristik özelliklerinin tanınması evrensel müziğin tanınması istenilen bir parçanın notaları okunarak çalınıp söylenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Blokflüt İle Müzik Eğitimi (Salih Aydoğan) insan Ve Müzik (Ali Uçan) Müzik Kılavuzu (Faruk Yener)
  • Alpagut, U. ve Yöndem, S. (2016). Müzik Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi.
  • Goodall, H. (2018). Müziğin Öyküsü. İstanbul: Pegasus Yayınlar
  • Çiçek, S. (2017). İlköğretimde Müzik Öğretimi. Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları.
  • Say, A. (2018). Müziğin Kitabı. İstanbul: Islık Yayınları.
  • Özgül, İ. (2019). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Günay, E. (2003). Müzik Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Erol, O. (2020). Şarkı Söyle Dans Et- Çocuklar İçin Müzik ve Hareket Eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Erol, O. (2020). Müzikolaj. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Erol, O. ve Koçak, K. O. (2020). Karamela Sepeti. Ankara: Eğiten Kitap.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, notaları takip ederek flüt çalabileceklerdir
  2. Öğrenciler, istenilen parçanın solfejini yapabileceklerdir
  3. Öğrenciler, İstiklal Marşı'nı nefes yerlerine göre doğru söyleyebileceklerdir
  4. Türk ve evrensel nitelikli tek ve çoksesli müzikler için öğrencilerin beğeni düzeyi gelişecektir
  5. Öğrenciler, çağdaş eğitim ilkelerine uygun olarak hazırlanmış majör ve minör parçaları uygulayabileceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Blokflüt ve Müzik Eğitimiİlgili kaynak
2Blokflüt ün yapısal özellikleri ve kullanımı nasıl öğretilirİlgili kaynak
3Genel Bilgiilerİlgili kaynak
4La sesiİlgili kaynak
5Dizekİlgili kaynak
6Ölçüİlgili kaynak
7Uygulamaİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Nota değerleriİlgili kaynak
10Nota yazımı ve Okumasıİlgili kaynak
11Çok Seslilik Çalışmalarıİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Maçka Yollarıİlgili kaynak
149.Senfoniİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama110
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması110
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer210
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok