Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü | SBO2021 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Şeker |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Şeker, Selim Hilmi Özkan, Şahin Oruç |
Asistan(lar)ı | Genç Osman İlhan |
Dersin Amacı | İslamiyet ve Anadolu öncesi Türk tarihi ve kültürünü öğretmek, öğretmen adaylarında tarih ve Türklük bilinci uyandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | İslamiyet öncesi Türk devletlerinin tarihi (Orta Asya'da kurulanlar, Orta Asya dışında kurulanlar) , İslamiyet öncesi Türk toplumlarında kültür ve uygarlık. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Mesleki Bilgi ve Tutum ve Değerler yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Öğrencilerin milli ve manevi değerlere saygılı, evresel değerlere açık bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunur. • Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder. • Alanındaki temel kuram ve yaklaşımların alanına yansımalarını yorumlar. • Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ders içi etkinliklere katılım ve ödev çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, öğrencilerden gruplar halinde İslamiyet Öncesi Türk Tarihinde belirli bir konuyu ele alıp seçtikleri konuyu araştırma yöntemlerine uygun biçimde araştırmaları beklenmektedir. Öğrenciler, araştırmalarını belirli sorular eşliğinde gerçekleştirecek ve araştırma bulgularını sunacaklardır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türklerin ilk anavatanını öğrenir.
- Hunlar ve diğer Türk devletlerinin mücadelesini yorumlar
- Hunların Batıya doğru göç etmesinin sebeplerini yorumlar
- Türk adıyla kurulan ilk devlet Göktürklerin özelliklerini yorumlar
- Talas Savaşı ve Türklerin Müslüman olmasını yorumlar
- Avarlar, Peçenekler, Uzlar ve diğer Türk devletlerini öğrenir.
- Uygur, Yağma ve Çiğil Türklerini öğrenir.
- Avrupa Hun devleti ve özelliklerini yorumlar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Tarihi'nin Kaynakları. Türk Adı, Orta Asya ve İlk Kültürler. | İlgili Kaynak |
2 | Orta Asya ve Göçler | İlgili Kaynak |
3 | Asya Hunları ve Akhunlar. | İlgili Kaynak |
4 | Kavimler Göçü, Batı Hunları ve Avarlar. | İlgili Kaynak |
5 | Göktürkler. | İlgili Kaynak |
6 | II. Göktürk (Kutluk Devleti) | İlgili Kaynak |
7 | Uygurlar. | İlgili Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kırgızlar, Türgişler, Karluklar. | İlgili Kaynak |
10 | Macarlar, Bulgarlar, Hazarlar. | İlgili Kaynak |
11 | Peçenekler, Uzlar, Kumanlar. | İlgili Kaynak |
12 | İslam Öncesi Türk Devlet ve Toplum Yapısı | İlgili Kaynak |
13 | İslam Öncesi Türklerde Ordu, Din ve İnanış, Hukuk. | İlgili Kaynak |
14 | İslam Öncesi Türklerde Dil, edebiyat ve Sanat. | İlgili Kaynak |
15 | Genel Değerlendirme Haftası | İlgili Kaynak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 1 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 16 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|