Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyoloji | SBU1031 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ece Öztan |
Dersi Veren(ler) | Ece Öztan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Siyaset Bilimi öğrencilerine sosyolojik bakış açısını kazandırmak, bu bakış açısının hem zevkli hem de zor olan yönlerini göstermek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sosyolojinin bazı temel kavramlarının tanıtılmasından sonra, gözümüze “doğal” gibi görünse de aslında toplum tarafından biçimlendirilen ve dolayısıyla ancak sosyolojik analiz yoluyla anlaşılabilecek çeşitli konuların incelenmesine geçilecektir. Toplumbilimlerinde araştırma yöntemleri, bazı klasik kuramcıların eserlerinin değerlendirilmesi ve en çarpıcı toplumsal sorunların analizi yoluyla ele alınacaktır. Toplumdaki yapısal eşitsizlikler yanısıra siyasal ve kültürel değişimin toplumsal temelleri, tarihsel açıdan ve Türkiye örneğine referans ile incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Günlük hayattaki meseleleri sosyolojik merceklerden görmek.
- Öğrenciler toplumsal ve siyasal kurumları bilimsel yöntemle incelemenin yollarını öğrenir
- Siyaset bilimi öğrenimini geliştirmek üzere sosyolojik bakışın temel bilgilerini bilir.
- Sosyolojik düşünce ve sosyal bilimlerle ilgili temel kavramlar ve tartışmalar hakkında temel bilgiye sahip olmak
- Toplumbilimsel tahayyülün yurttaşlık bilinci, hak talebi, politika üretmek açısından önemini kavrama
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 |
PÇ-9 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-10 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-11 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DERSİN TANITIMI | |
2 | SOSYOLOJİK BAKIŞ | Giddens, Bölüm 1 |
3 | TOPLUMSAL YAŞAM | Giddens, Bölüm 4 |
4 | TOPLUMSAL YAPI | Giddens, Bölüm 7 |
5 | TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM | Giddens, Bölüm 3 |
6 | TOPLUMSAL KATMANLAŞMA | Giddens, Bölüm 10 |
7 | TOPLUMSAL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Giddens, Bölüm 20 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | REFAH VE YOKSULLUK | Giddens, Bölüm 11 |
10 | EĞİTİM VE İLETİŞİM | Giddens, Bölüm 15 |
11 | KİTLESEL YAŞAM | Giddens, Bölüm 18 |
12 | IRK VE ETNİK KİMLİK | Giddens, Bölüm 9 |
13 | TOPLUMSAL CİNSİYET | Giddens, Bölüm 5 |
14 | SİYASAL İKTİDAR | Giddens, Bölüm 14 |
15 | KÜLTÜR | Giddens, Bölüm 2 |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 30 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 4 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|