Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Doktora Tezi | KMM6000 | 0 | 40 | 0 | 1 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu @ Kimya Mühendisliği ABD Kimya Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mualla Öner, Belma Kın Özbek, Mesut Akgün, Jale Gülen, Emel Akyol, Dilek Kılıç Apar, Burcu Çorbacıoğlu, Sennur Deniz, Emek Derun, İbrahim Doymaz, Osman İsmail, Yasemen Kalpaklı, Seyfullah Keyf, İnci Salt, Yavuz Salt, Nurcan Tuğrul, İlknur Küçük, Dilek Duranoğlu Dinçer, Elçin Demirhan Yılmaz, Nil Acaralı, Aysel Kantürk Figen |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Doktora tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
- Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
- Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
- Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi.
- Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
2 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
3 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
4 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
5 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
6 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
7 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
10 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
11 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
12 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
13 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
14 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
15 | Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar | Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 100 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 900 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|