Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bor Teknolojileri | KMM6102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Kimya Mühendisliği ABD Kimya Mühendisliği Doktora Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği ABD Kimya Mühendisliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emek Derun |
Dersi Veren(ler) | Emek Derun |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | % 83’lük pay ile dünyanın en geniş bor rezervlerine sahip olan ülkemizin bor mineralleri, rafineri ürünleri, bileşikleri ve özellikli ürünlerin genel özellikleri, saflaştırılma ve üretim prosesleri ve uygulama alanlarını ayrıntılı bir şekilde vermek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Endüstriyel açıdan önemli olan bor mineralleri ve bor ürünlerinin incelenmesi / Bor cevherlerinin saflaştırılması / Bor kimyası / Boraks, borik asit, sodyum perborat, bor oksit metalik bor ve bor karbür üretim proseslerinin incelenmesi ve tartışılması / Bor ürünleri, üretim için seçilen proseslerde çeşitli sayısal uygulamalar, bor atıklarının değerlendirilmesi ve imhası / Sodyum borhidrür üretimi ve yakıt pilleri / Amonyum boran üretimi ve hidrojen enerjisi / Metal boratlar genel özellikleri, üretimi ve uygulama alanları / Bor içerikli katalizörler ve üretimleri / Bor içerikli kompozitler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bor mineralleri, bileşikleri ve teknolojik ürünler alanında en son gelişmeleri izleyerek, özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak belirleyebilme, uygulama ve sonuçlandırabilme bilgisi.
- Bor teknolojisi alanında fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirebilme bilgisi.
- Kimya Mühendisliği alanında en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olmak.
- Bor Teknolojisi alanında en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olunması.
- Yazılı ve sözlü sunumla iletişim kurma becerisi.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye ve Dünyadaki bor mineraller rezervleri genel özellikleri ve oluşumları | Ders notu-1 |
2 | Endüstriyel açıdan önemli olan bor mineralleri ve bor ürünlerinin incelenmesi | Ders notu-2 |
3 | Bor minerallerinin kristal ve kimyasal özelliklerinin belirlenmesi (XRD, FT-IR, SEM, B2O3 tayini) | Ders notu-3 |
4 | Bor minerallerinin termal özelliklerinin incelenmesi | Ders notu-4 |
5 | Bor cevherlerinin saflaştırılma teknolojileri | Ders notu-5 |
6 | Rafineri bor ürünlerinin genel özellikleri, üretim prosesleri ve uygulama alanlarının incelenmesi | Ders notu-6 |
7 | Metalik bor, bor karbür ve bor nitrür üretim proseslerinin incelenmesi ve tartışılması | Ders notu-7 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bor atıklarının değerlendirilmesi ve imhası | Ders notu-8 |
10 | Sodyum borhidrür üretimi ve yakıt pilleri/Amonyum boran üretimi ve hidrojen enerjisi | Ders notu-9 |
11 | Metal boratlar genel özellikleri, üretimi ve uygulama alanları | Ders notu-10 |
12 | Bor içerikli katalizörler ve üretimleri | Ders notu-11 |
13 | Bor içerikli kompozitler ve endüstriyel uygulama alanları | Ders notu-12 |
14 | Sunumlar | |
15 | Proje Sunumları | İlgili Kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 8 |
Sunum/Jüri | 1 | 11 |
Projeler | 1 | 11 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 8 | 9 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|