Dersin Amacı | Öğrencileri bilişim alanı ile ilgili beceri ve yeterliklerin öğretiminde kullanılabilecek model, yöntem ve tekniklerin planlanması ve uygulanmasındaki yeterliklerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; bilişim öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları; bilişim öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri; bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Böte Bölümleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Ed:Eralp Altun, Pegem Akademi
- Effective Teaching Methods, Gary Borich, Merrill, Prentice Hill
- Plandan Uygulamaya Öğretim, Mürüvvet Bilen, Anı Yay.
- Eğitim Psikolojisi, Münire Erden, Yasemin Akman, Arkadaş Yay
- Learning and Instruction, Margaret E. Gredler, Merrill, Prentice Hill
- Effective Teaching Methods, Gary Borich, Merrill, Prentice Hill
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
• A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir.
• B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar.
• B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar.
• B4. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme yöntemi teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır.
• C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar.
• C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır.
Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir:
• BİLGİ (Kuramsal & Olgusal)
o 1: Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
o 3. Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
o 4. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
o 5. Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
• BECERİLER (Bilişsel & Uygulamalı)
o 1. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
o 2.Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
o 4. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
• YETKİNLİKLER
o Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2. Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
3. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
o Öğrenme Yetkinliği
1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
o İletişim ve Sosyal Yetkinlik
5. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
7. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
o Alana Özgü Yetkinlik
7. Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste düz anlatım, gösterip yaptırma, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ödevlerle desteklenen proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır.
|