Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Proje Geliştirme ve Yönetimi | BTO4102 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tuba Uğraş |
Dersi Veren(ler) | Tuba Uğraş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere proje geliştirme ve proje yönetme sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Proje ve bileşenlerine ilişkin kavramlar; projenin tanımı ve işlevi; proje döngüsü yönetimi; sorun analizi; proje konusunun seçimi; literatürün taranması; projenin amacı; projede kullanılacak yöntem; projenin özgün değeri; veri toplama araçları; proje iş ve zaman çizelgesi; proje yönetim yazılımları; projenin bütçesi; risk planları; projelerde yaygın etki; proje ekibi; çağrılı projeler; ulusal projeler (TÜBİTAK, DPT, Ulusal Kalkınma Ajansları, Bakanlıklar vb.); uluslararası projeler (AB vb.); özgün bir proje önerisi oluşturma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal) 2. Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 3. Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı) 1. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 2.Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 3. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. YETKİNLİKLER • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. • Öğrenme Yetkinliği 4. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. • İletişim ve Sosyal Yetkinlik 5. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Proje fikri oluşturur
- Proje ekibi ile ortak çalışır
- Proje planı geliştirir (zaman, maliyet, kaynak, değişim ve risk yönetimi planları dahil)
- Proje yönetim yazılımı kullanır
- Proje öneri dosyası hazırlar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş Proje Yönetimi Tarihi Proje Yönetiminin temel kavramları Proje Yönetiminin Önemi | |
2 | Proje Yönetimi Yaşam Döngüsü Proje Yönetimi Metodolojileri PMI Bilgi Alanları | Proje ekiplerinin oluşturulması |
3 | PY Yaşam Döngüsü 1: Başlatma | Proje başlatma belgesi (Kavram haritası ve Kılçık Diyagramı) Miro ve Trello/Slack ile |
4 | PY Yaşam Döngüsü 2: Planlama | Proje önerisi (Özgün Değer: Konunun Önemi vb.) Miro ve Trello/Slack ile |
5 | PY Yaşam Döngüsü 2: Planlama | Proje önerisi (Orijinal Değer: Amaç ve Hedefler & Metodoloji) Miro ve Trello/Slack ile |
6 | PY Yaşam Döngüsü 2: Planlama | Proje önerisi (Çalışma-Zaman Tablosu) Miro ve Trello/Slack ve MS Project ile |
7 | PY Yaşam Döngüsü 2: Planlama | Proje önerisi (Çalışma-Zaman Tablosu & Araştırma Olanakları & Bütçe) Miro ve Trello/Slack ve MS Project ile |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | PY Yaşam Döngüsü 2: Planlama | Proje önerisi (Çalışma-Zaman Tablosu & Araştırma Olanakları & Bütçe & Yaygın Etki) Miro ve Trello/Slack ve MS Project ile |
10 | PY Yaşam Döngüsü 2: Planlama | Proje önerisi (Risk Yönetimi) Miro ve Trello/Slack ve MS Project ile |
11 | PY Yaşam Döngüsü 2: Planlama | Proje önerisi (Özet) Miro ve Trello/Slack ve MS Project ile |
12 | PY Yaşam Döngüsü 3: Yürütme (Yürütme, İzleme ve Kontrol) PY Yaşam Döngüsü 4: Kapanış | Proje Kapanış Raporu Miro ve Trello/Slack ile |
13 | Proje önerisi sunumları Akran değerlendirme | |
14 | Proje önerisi sunumları Akran değerlendirme | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 40 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 39 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 26 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|