Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Grafik Tasarım | BTO1062 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tuba Uğraş |
Dersi Veren(ler) | Tuba Uğraş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı grafik, canlandırma ve animasyon konusunda kazanımlar sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Tasarım süreci ve ilkeleri; grafik tasarımının tarihçesi; grafik tasarımının uygulama alanları; grafik temel kavramları; görüntü formatları; grafik işleme programı genel özellikleri; araçlar paneli; vektör araçları; katmanlarla çalışma; metin işlemleri; gelişmiş teknikler ve filtreler; resimlerle web araçları hazırlamak; buton oluşturma; dilimler ve etkin bölgeler; optimizasyon ve web ortamına aktarma; gif animasyonlar oluşturma; maskeleme; açılır menüler oluşturma; animasyon temelleri; grafikler; metin işleme, semboller, animasyon oluşturma, ses ve video işlemleri; çoklu ortam işlemleri; gelişmiş etkileşim; eğitsel animasyon geliştirme ve kullanım ilkeleri; eğitim amaçlı animasyon geliştirme; animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Beceriler (Kuramsal & Uygulamalı) 5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2. Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. • Öğrenme Yetkinliği 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. • İletişim ve Sosyal Yetkinlik 7. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım ve gösterip yaptırma öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Grafik ve Animasyon ile ilgili temel kavramları bilir
- Grafik Tasarım ve Animasyon ile ilgili temel ilkeleri bilir
- Grafik ve Animasyon tasarım ve geliştirme sürecini bilir
- Dijital eğitim materyali üretir
- Dijital eğitim materyali değerlendirir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders giriş | - |
2 | Grafik iletişimi, Grafik tasarımı, Grafik tasarımı tarihçesi, Grafik tasarımı uygulama alanları & Lab: Photoshop/Illustrator | Ödev: Hafta 2 |
3 | Temel grafik tasarım öğeleri, Tasarım ilkeleri, Temel grafik tasarım terminolojisi & Lab: Illustrator | Ödev: Hafta 3 |
4 | Tasarım ilkeleri, Temel grafik tasarım terminolojisi, Tasarım süreci & Lab: Illustrator | Ödev: Hafta 4 |
5 | Tasarım ilkeleri, Temel grafik tasarım terminolojisi & Lab: Illustrator | Ödev: Hafta 5 |
6 | Eğitimde animasyon ilkeleri & Lab: Animate | Ödev: Hafta 6 |
7 | Eğitimde animasyon ilkeleri & Lab: Animate | Ödev: Hafta 7 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eğitimde animasyon ilkeleri & Lab: Animate | Ödev: Hafta 9 |
10 | Eğitimde animasyon ilkeleri & Lab: Animate | Ödev: Hafta 10 |
11 | Eğitimde animasyon ilkeleri & Lab: Animate | Ödev: Hafta 11 |
12 | Eğitimde animasyon ilkeleri & Lab: Animate | Ödev: Hafta 12 |
13 | Eğitimde animasyon ilkeleri & Lab: Animate | Ödev: Hafta 13 |
14 | Ders özeti ve Değerlendirme | - |
15 | Proje: Afiş tasarımı sunumu | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 8 | 40 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|