Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya Okuryazarlığı | BTO2190 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Murat Dağıtmaç |
Dersi Veren(ler) | Murat Dağıtmaç |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı odaklı medya okuryazarlığı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | 1: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. 2: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. 3: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İnternet ve sosyal medyanın nasıl bilinçli kullanılacağını anlar
- Algı yönetimini anlar
- Medya ve internete yönelik hukuki hakları ve sorumlulukları bilir
- Medyanın kültür üzerindeki etkilerini analiz eder
- Bilgi okuryazarlığı kavramını bilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı Okuryazarlık kavramı | |
2 | Bilgi okuryazarlığı Okuryazarlık türleri | Kaynaklardan ilgili okumalar |
3 | İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | Kaynaklardan ilgili okumalar |
4 | Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | Kaynaklardan ilgili okumalar |
5 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü Haber yayma gücü | Kaynaklardan ilgili okumalar |
6 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü Medya ve algı yönetimi | Kaynaklardan ilgili okumalar |
7 | Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali | Kaynaklardan ilgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Vize sınavı | Ödev4 |
10 | Medyada dil kullanımı | Kaynaklardan ilgili okumalar |
11 | Haberlerin değeri ve nitelik analizi | Kaynaklardan ilgili okumalar |
12 | Popüler kültür | Kaynaklardan ilgili okumalar |
13 | Medyada kadın ve erkek rolleri | Kaynaklardan ilgili okumalar |
14 | Tüketim kültürü ve reklamlar Medyada stereotipleştirme | Kaynaklardan ilgili okumalar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 40 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 13 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 26 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 39 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | 1: Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 2: Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3: Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
---|