Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının; öğretim teknolojileri sayesinde öğretme sürecinde kullanılabilecek materyal ve mesaj tasarım ilkeleri hakkında bilgi sahibi olarak materyal seçme, tasarlama, geliştirme ve değerlendirme gibi aşamalarda yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İletişim aracı olarak öğretim teknolojileri; öğretim analizi; öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri; öğretim materyali seçim süreci; görsel tasarım ilke ve öğeleri; mesaj tasarım ilkeleri; materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; ders materyali geliştirme yaklaşımları; görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyal geliştirme; etkileşimli materyal geliştirme; güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı; eğitsel materyal geliştirme ve etkililiğini değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Süleyman Sadi Seferoğlu, Pegem Akademi Yayıncılık
- Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör(ler) : Özcan Demirel Eralp Altun, Pegem Akademi Yayıncılık
- Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Halil İbrahim Yalın, Nobel Yayınları
- Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Sarıtaş, M. Pegem Akademi Yayıncılık
- Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Salih Uşun, Pegem Akademi Yayıncılık
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir:
A1. Alan Bilgisi:Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir.
B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar.
C2. Öğrenciye Yaklaşım:Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler.
Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir:
BİLGİ:
1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
4. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
BECERİLER:
1. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği:
3. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu derste, düz anlatım, gösterip yaptırma yöntemleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme:
Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde ödev, sunum, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |