Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin öğretim teknolojilerindeki tarihi geçmişi irdelemelerini, teknoloji politikalarını değerlendirmelerini, teknoloji ile öğrenme kuramları arasındaki ilişkiyi kavramalarını ve yeni eğilimler, yaklaşımlar ve yönelimler hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını, bu kazanımları sunabilmelerini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği | * Eğitim ve Teknoloji İlişkisi: Temel Kavramlar (Toplumsal Değişim ve Eğitim / Bilgi Çağında “Eğitim, Öğrenme, Öğretme, Öğretim, Öğretmen vb.” kavramların ilişkisi / Eğitim ve öğretim teknolojisi kavramlarının tanımı ve ilişkisi / Etkili Öğretim Ortamının Düzenlenmesinde Teknolojinin Önemi)
* Eğitim Teknolojisi: Tarihsel Bakış 1 (Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi / Öğretim teknolojisinin Türkiye’deki tarihsel gelişimi / Çağdaş eğitim anlayışı ve teknoloji: Değişen Görüşler -Eğitim ve teknoloji etkileşimi)
* Eğitim Teknolojisi: Tarihsel Bakış 2 (Türkiye’de 1980 ve sonrası teknolojinin eğitim sürecine entegrasyonu politikaları ve uygulamalar / Türkiye’de 1980’lar ve sonrasındaki bilim ve teknoloji politikaları)
* Öğretim Teknolojisi ve Öğrenme Kuramları-Yöntemler (Davranışçı Kuram, Programlı Öğretim İlkeleri, Modelleri, Önemi ve Teknoloji / Bilişsel Kuram ve Teknoloji / Yapılandırmacı Kuram ve Teknoloji / Durumlu (Situated Learning) Öğrenme ve teknoloji / Senaryo tabanlı Öğrenme ve teknoloji kullanımı / Bireysel öğrenme/ öğretme, Programlı öğretim modelleri ve Bireysel öğrenme ilişkisi / Bağlaşık (Anchored) Öğrenem ve tek. Kullanımı / Web Quest)
* E-Öğrenme, Karma Öğrenme (Blended Learning) ve Uzaktan Öğretim (Uzaktan Öğretim / E-öğrenme / Karma Öğrenme)
* Teknoloji ve Yeni Okuryazarlık Kavramları / Bilgisayar Okuryazarlığı / Medya Okuryazarlığı / Teknoloji Okuryazarlığı / Bilgi Okuryazarlığı)
* Teknoloji ve Farklı Öğrenme İhtiyaçları/Bireysel Fraklılıklar (Bireysel farklılılar ve BT / Özürlüler (Bedensel, görme) ve BTyenilikler / Yaşlılar ve BT)
* Bilişim Teknolojilerinin Entegrasyonunda Sosyal-Psikolojik Değişkenler (BT Yönelik Tutum / BT ve Özyeterlilik Algısı / BT ve Epistomojik İnanç)
* Eğitim Teknolojisi ile ilgili ulusal ve uluslararası makale tartışmaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Alkan,C. (1996) Eğitim Teknolojisi, Anı Yayıncılık
- Deryakulu, D. (2008) Biliş,im Teknolojileri Öğretiminde Sosyal-Psikolojik Değişkenler, Maya Akademi.
- Göker, A. (2002). Türkiye’de 1960’lar ve sonrasındaki bilim ve teknoloji politikası tasarımları niçin [tam] uygula[ya]madık? TÜBA Çalışma Grubu Raporu, Ankara
- Newby, Stepich, Lehman, Russel (1996) Instructional Technology for Teaching and Learning,
- Şimşek, A.,Özdamar, N., Uysal, Ö., Kobak, K., Berk, C., Kılıçer,T., Çiğdem, H. (2009). İki Binli Yıllarda Türkiye’deki Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Gözlenen Eğilimler - Current Trends in Educational Technology Research in Turkey in the New Millennium. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi (KUYEB), 9(2), 941-966.
- Yücel, İ. H. (1997). Bilim-Teknoloji Politikaları ve 21.yüzyılın Toplumu. DPT Yayınları.
- Reiser and Dempsey (2002) Trends and Issues in Instructional Design and Technology, Merill Practice Hall.
- Januszewski, Molenda, Haris (2007) Educational Technology: A Definition with Commentary, Taylor
|