Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bağlamsal Dilbilgisi I | ING1111 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ferda İlerten |
Dersi Veren(ler) | Ferda İlerten |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin bütünleşik becerilerle İngilizce dilbilgisini bağlam dahilinde anlamalarını ve pratik yapmalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İleri seviyedeki dil ve tümce yapıları, bu yapılar ile sözcükler arasındaki ilişki, bu dil yapıları aracılığıyla öğrencileri anlam yaratma, biçim ile metin türü arasındaki ilişki, bağlam ile yapı arasındaki ilişki, yapıların farklı bağlamlardaki anlamları ve üst düzey metinlerde kullanımı |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MyEnglish Lab (online source) - Pearson Publishing |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İleri seviyedeki dilbilgisi kurallarının farkına varabilme ve bu kuralları uygun bir şekilde dile yansıtabilme.
- Farklı bağlamlardaki anlamları keşfedebilme.
- Dil yapılarını farklı bağlamlarda kullanabilme.
- Dil ve tümce yapıları ile sözcükler arasındaki ilişkiyi kurabilme.
- İleri düzeyde metinler üretebilme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şimdiki zaman | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 1 |
2 | Geçmiş zaman | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 2 |
3 | Gelecek zaman | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 3 |
4 | İhtiyaç belirten kipler | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 4 |
5 | 1. Ara sınav | |
6 | Kesinlik belirten kipler | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 5 |
7 | Tekrar: Seyahat deneyimi, kültürlerarası deneyimi ile ilgili kompozisyonlarla öğrenilen yapıların tekrarı | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Belirli ve belirsiz tanımlılıklar | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 7 |
10 | Nicelik sıfatları | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 8 |
11 | 2. Ara sınav | |
12 | İsimlerdeki değişiklikler | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 9 |
13 | Tekrar: Öğrenilen yapıları “Toplumsal Sorunlar” üzerine yazılan bir kompozisyonla tekrar etme | |
14 | Özne, nesne, tamlayan halindeki ad tümcecikleri | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 10 |
15 | Dolaylı ve dolaysız anlatım | (elektronik kaynak) My English Lab Ünite 11 |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|