Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, dinleme, konuşma, ve sesletim becerileri ile sözcük bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman.
Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.
Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press
Thornbury, S. (2006) How to Teach Vocabulary. Pearson Education.
- Harmer, J. (2008) How to teach listening, Essex: Pearson Longman. Harmer, J. (2005) How to teach speaking, Essex: Longman. Nation, I.S.P. and Newton, J. (2009) Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York: Routledge.
- McCarthy, M. (2016). The Cambridge guide to blended learning for language teaching. Cambridge : Cambridge University Press.
- Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi:
A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 2, 4, 5 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2, 3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,2, 4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 4, 7 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 1 |