Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | MKT4000 | 4 | 8 | 0 | 8 | 0 |
Önkoşullar | MKT4111 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mekatronik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ertuğrul Bayraktar |
Dersi Veren(ler) | Ahmet Koyun, Vasfi Emre Ömürlü, Muhammet Garip, Kadir Erkan, Erhan Akdoğan, Mehmet Selçuk Arslan, Hüseyin Üvet, Haydar Livatyalı, Hatice Mercan, Cüneyt Yılmaz, Aydın Yeşildirek, Cenk Ulu, Ertuğrul Bayraktar, Kemal Mert Doğan, Hüseyin Ayhan Yavaşoğlu, Onurcan Şahin, Umut Karagüzel, Mehmet İşcan |
Asistan(lar)ı | İbrahim Cem Balcı, Berkay Gürkan, Emre Yıldırım, Talha Burak Akça, Berke Oğulcan Parlak, Hakan Güleş, Ali İhsan Taş, Furkan Cihangir, Semir Sünkün, Emre Gür |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere geçmiş derslerde elde ettikleri bilgi ve becerileri, endüstride ürün geliştirmede uygulanan yöntemler kullanarak, paydaşlarca tanımlınan güncel bir mekatronik problemi için, çalışan bir prototip yaptırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Tasarım için gerekli malzemelerin seçimi, alt sistemlerin gerçeklenmesi ve testleri, tüm sistemin entegrasyonu ve paydaş isterlerinin doğrulanma testleri, hata modları analizleri, prototip gerçekleme, teknik sözel ve poster sunumları ve rapor hazırlama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mühendislik problemlerini çözmek için deney tasarlama ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama becerisini gösterme.
- İstenen ihtiyaçları karşılamak için karmaşık bir sistem, bileşen veya süreç tasarlamak ve geliştirmek için mühendislik ilkelerini ve çağdaş araçları uygulama.
- Mekatronik mühendisliği ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme, çözme ve çözümü etkin bir şekilde aktarma kabiliyeti.
- Proje öğelerini belirtilen zaman dilimlerinde ve tahsis edilen kaynaklarla gerçekleştirmek için bir danışman ve ekip üyeleriyle işbirliği yapma kabiliyeti.
- Proje ile ilgili mühendislik mesleğinin ekonomik, üretilebilirlik, güvenlik, sürdürülebilirlik, çevresel, sosyal, yasal ve etik yönlerini dikkate alarak profesyonel bir yönelim geliştirme kabiliyeti.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 5 | 5 | - | - | - |
PÇ-7 | 4 | 5 | 4 | - | - |
PÇ-8 | - | 4 | 5 | - | - |
PÇ-9 | - | 5 | 5 | - | - |
PÇ-10 | 5 | 1 | - | - | - |
PÇ-11 | 1 | 5 | - | - | - |
PÇ-12 | - | 5 | 4 | - | - |
PÇ-13 | 3 | 3 | 5 | - | - |
PÇ-14 | - | - | 5 | 4 | - |
PÇ-15 | - | - | 5 | 5 | - |
PÇ-16 | - | - | 4 | 5 | 4 |
PÇ-17 | - | - | 5 | 4 | 4 |
PÇ-18 | - | - | 4 | 4 | 5 |
PÇ-19 | - | - | 5 | 4 | 4 |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | 4 | 5 |
PÇ-25 | - | 4 | - | 5 | 4 |
PÇ-26 | - | 4 | - | 5 | 5 |
PÇ-27 | - | - | - | - | 5 |
PÇ-28 | - | - | - | - | 5 |
PÇ-29 | - | 4 | - | - | 5 |
PÇ-30 | - | - | - | - | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım için gerekli parçaların seçimi | |
2 | Alt sistemlerin gerçeklenmesi | |
3 | Alt sistemlerin testleri | |
4 | Sistemlerin bütünlenmesi | |
5 | Tüm sistemin test planlaması | |
6 | Performans analizleri ışığı altında tasarım değerlendirmesi | |
7 | Tasarım iyileştirmesi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ön tasarım | |
10 | Prototip üzerinde alan testleri | |
11 | Değerlendirme ve tasarımda iyileştirme | |
12 | Alan testleri | |
13 | Poster sunumları | |
14 | Son performans değerlendirme ve iyileştirmesi | |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 35 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 6 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | 0 | ||
Ödev | 13 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 48 | |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|