Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kompleks Analiz 2 | MTM4601 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İnci Albayrak |
Dersi Veren(ler) | İnci Albayrak |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilere kompleks değişkenli fonksiyonların uygulamalarını tanıtmak ve kavratmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Konform Dönüşümler, Lineer adi diferansiyel denklemler, Fourier ve Laplace dönüşümleri, Analitik fonksiyonlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kompleks analiz ile ilgili temel kavramları öğrenir.
- Öğrenciler, pek çok mühendislik probleminin çözümünde yararlanacakları matematiksel donanıma sahip olurlar.
- Matematik analiz yetenekleri gelişir.
- Soyut düşünme yeteneği kazanır.
- Mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 |
PÇ-6 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-16 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-23 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-24 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konform dönüşümler | Ders kitabı 6.Bölüm |
2 | Konform dönüşümlerin varlığı | Ders kitabı 6.Bölüm |
3 | Bilineer dönüşümler, Özel elementer dönüşümler | Ders kitabı 6.Bölüm |
4 | Üstel, logaritmik, hiperbolik ve trigonometrik dönüşümler | Ders kitabı 6.Bölüm |
5 | Adi lineer diferansiyel denklemler: 2.mertebeden lineer denklemler | Ders kitabı 7.Bölüm |
6 | Uygulama | Ders kitabı 7.Bölüm |
7 | 2.mertebeden lineer denklemlerin seri çözümleri | Ders kitabı 7.Bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | konuya devam ve uygulamalar | |
10 | Özel fonksiyonlar | Ders kitabı 8.Bölüm |
11 | İntegral dönüşümler | Ders kitabı 8.Bölüm |
12 | Uygulama | Ders kitabı 8.Bölüm |
13 | Ara Sınav 2 | Ders kitabı 8.Bölüm |
14 | Fourier dönüşümleri ve uygulamaları | Ders kitabı 8.Bölüm |
15 | Laplace dönüşümleri ve adi diferansiyel denklemlere uygulamaları | Ders kitabı 8.Bölüm |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|