Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nümerik Analiz | KOM2722 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yavuz Eren |
Dersi Veren(ler) | Yavuz Eren |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mühendislik problemlerinde karşılaşılan nümerik çözüm gerektiren matematiksel ifadeler için sayısal yöntemlerin kullanılmasını anlatmaktır. Matematiksel cebir araçları ve Lineer Enterpolasyon, Sayısal Entegrasyon gibi farklı yöntemler kullanılarak çeşitli mühendislik problemleri çözülmektedir |
---|---|
Dersin İçeriği | Motivasyon, Temel Matematiksel Cebir Araçları, Basit Kestirim. Horner Kuralı, Euler Metodu. Lineer Enterpolasyon. Kök Bulma Metotları 1 (İkiye Bölme Metodu, Newton Metodu). Kök Bulma Metotları 2 (Secant Metodu, Sabit Nokta İterasyonu). Lagrange Interpolasyonu. Newton Interpolasyonu ve Bölünmüş Farklar. Parçalı Sürekli İnterpolasyonu ve Splinelara Giriş. En Küçük Kareler Yöntemi ile Kesitirim. Nümerik Integrasyon. Sıradan Diferansiyel Denklemler için Nümerik Metotlar(Başlangıç Değer Problemi ve Euler Yöntemi). Lineer Denklem Sistemleri ve Gauss Elimination(Gauss Eliminasyonu, LU Faktorizasyon). |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Analitik düşünebilme yetisi ile mühendislik problemlerini belirler.
- Öğrenciler veri toplama ve formülize etme özelliklerini geliştirerek verilen problemi çözmeyi öğrenirler.
- Öğrenciler temel Matematik, Fen ve Elektrik Mühendisliği Hakkında Bilgi sahibi olur ve Uygulamaya Aktarabilir.
- Öğrenciler istenen bir mühendislik deneyini, tasarlama, yapma, sonuçlarını analiz etme ve yorumlayabilme yetisine sahip olurlar
- Öğrenciler karşılaştıkları bir mühendislik problemlerini, saptama, tanımlama ve çözebilme yetisine sahip olurlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motivasyon, Temel Matematiksel Cebir Araçları, Basit Kestirim | Ders Kitabı 1(Blm. 1), Ders Kitabı 2(Blm. 1-4) |
2 | Horner Kuralı, Euler Metodu | Ders Kitabı 1(Blm. 2) |
3 | Lineer Enterpolasyon | Ders Kitabı 1(Blm. 2) |
4 | Kök Bulma Metotları 1 (İkiye Bölme Metodu, Newton Metodu) | Ders Kitabı 1(Blm. 3), Ders Kitabı 2(Blm. 5) |
5 | Kök Bulma Metotları 2 (Secant Metodu, Sabit Nokta İterasyonu) | Ders Kitabı 1(Blm. 3), Ders Kitabı 2(Blm. 6) |
6 | Kök Bulma Metotları 3 (Kök Bulama ile İlgili Diğer Teknikler) | Ders Kitabı 1(Blm. 3), Ders Kitabı 2(Blm. 6) |
7 | Lagrange Enterpolasyonu | Ders Kitabı 1(Blm. 4) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Newton Enterpolasyonu ve Bölünmüş Farklar | Ders Kitabı 1(Blm. 4) |
10 | Parçalı Sürekli İnterpolasyonu ve Splinelara Giriş | Ders Kitabı 1(Blm. 4), Ders Kitabı 2(Blm. 18) |
11 | En Küçük Kareler Yöntemi ile Kestirim | Ders Kitabı 1(Blm. 4), Ders Kitabı 2(Blm. 14) |
12 | Nümerik Entegrasyon | Ders Kitabı 1(Blm. 5), Ders Kitabı 2(Blm. 19) |
13 | Sıradan Diferansiyel Denklemler için Nümerik Metotlar (Başlangıç Değer Problemi ve Euler Yöntemi) | Ders Kitabı 1(Blm. 6), Ders Kitabı 2(Blm. 21) |
14 | Lineer Denklem Sistemleri ve Gauss Eleminasyonu, LU Faktorizasyon | Ders Kitabı 1(Blm. 7), Ders Kitabı 2(Blm. 9-10) |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|