Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sınıf YönetimiEGT301023200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörüİbrahim KOCABAŞ
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ, Aydın Balyer
Asistan(lar)ıYunus Emre ÖMÜR, Sinem Konuk
Dersin AmacıÖğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek.
Dersin İçeriğiSınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf ortamında sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmak.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kaya,Zeki(2006)Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A. Şişman,Mehme. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A.
  • Şişman,Mehmet. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • A.O. Engin, A. Erginer, B. Çetin, B. Duman, B. Yiğit, C.Yanıklar, H.B.Gunduz, K.Yıldız, M.D.Karslı, M.İskender, N. Akgün, S.Taş. S.Nalçacı, Y.Kepenekçi., Eğitim Bilimine Giriş, (2010)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açıklar.
  2. Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır.
  3. Sınıf içinde zaman kullanımını uygular.
  4. Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini öğrencilerle tasarlar.
  5. İstenmeyen öğrenci davranışlarının ve yaklaşımlarını açıklar.
  6. Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır.
  7. Öğretim yönetimi ve liderliği ilişkilendirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi.İlgili kaynağın okunması
2Sınıf organizasyonu.İlgili kaynağın okunması
3Sınıfta iletişim.İlgili kaynağın okunması
4Sınıf ortamı ve grup etkileşimi.İlgili kaynağın okunması
5Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. İlgili kaynağın okunması
6Öğrencileri güdüleme.İlgili kaynağın okunması
7Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler.İlgili kaynağın okunması
8İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar.İlgili kaynağın okunması
9Ara Sınav 1
10Sınıf içinde zaman yönetimi.İlgili kaynağın okunması
11Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi.İlgili kaynağın okunması
12Okul aile işbirliği oluşturma.İlgili kaynağın okunması
13Olumlu öğrenme ortamı oluşturma.İlgili kaynağın okunması
14Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı. İlgili kaynağın okunması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması92
Derse Özgü Staj
Ödev0
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer116
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok