Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğrenme ve Öğretme Kuram ve YaklaşımlarıFBO511737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüHakan AKÇAY
Dersi Veren(ler)Hakan AKÇAY
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıDersin amacı öğrenme - süreç teorileri, bilişsel-gelişim teorileri, sosyal-bağlam teorileri incelenmesidir. Öğrenme psikolojisindeki teorilerin tarihsel gelişimi ve bunların dayandığı temel ilkeler ve öğretim süreci ile ilgili çıkarımları tartışılacaktır.
Dersin İçeriğiÖğretme ve Öğrenme teori ve yaklaşımları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Learning and Instruction: Theory into Practice. Gredler, M. Öğrenme ve Öğretme Süreci-Nobel Yayınları
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler öğrenme teorilerini bilir
  2. Öğrenciler öğretme teorilerini bilir
  3. Öğrenciler öğretme ve öğrenme arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur
  4. Öğrenciler öğrenme ve öğretme teorilerine dayalı ders planı geliştirir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin tanıtılmasıİlgili Kaynaklar
2Öğrenme ve Öğretimde Teorinin Rolüİlgili Kaynaklar
3Davranışçı Teorilerİlgili Kaynaklar
4Skinner'in Koşullar İlkesiİlgili Kaynaklar
5Bilginin İşlenme Süreciİlgili Kaynaklar
6Metabiliş ve Problem Çözmeİlgili Kaynaklar
7Bilgi ÇeşitleriSınav Hazırlığı
8Ara Sınav 1
9Uzman ve Acemi Problem Çözücü Farklarıİlgili Kaynaklar
10Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisiİlgili Kaynaklar
11Vygotsky'nin Sosyo-Tarihsel Teorisiİlgili Kaynaklar
12Bandura'nın Sosyal Bilişsel Öğrenim Teorisiİlgili Kaynaklar
13Weiner'in Motivasyon Teorisiİlgili Kaynaklar
14Öğrenme Teorilerin Genel Değerlendirilmesi ve Öğretim Süreci için Çıkarımlarİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev250
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok