Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Eğitiminde KaynaştırmaFBO510637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıDersin amacı özel gereksinimli çocuklarla iletişim kurarak, onlara fen bilgisi öğretebilecek uzmanların gelişimine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği•Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleri •Fen öğretiminde farklılıkların farkındalık •Otizm tanımı ve otistik belirtiler gösteren çocukların özellikleri •Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımı •Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Metcalf, D.J. (2010).Succeeding in the Inclusive Classroom: K-12 Lesson Plans Using Universal Design for Learning. Sage publications, CA.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler özel eğitim gereksinimli bireyler hakkında bilgi sahibi olur.
  2. Farklılıkları kabul etme özelliği kazanır.
  3. Farklı öğrenme çeşitlerine uygun fen öğretimi materyali geliştirme becerisi kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Özel eğitim gereksinimli çocuğun tanımı ve özellikleriİlgili Kaynaklar
2Fen öğretiminde farklılıkların farkındalıkİlgili Kaynaklar
3Fen öğretiminde farklılıkların farkındalıkİlgili Kaynaklar
4Otizm: tanımı ve belirtileriİlgili Kaynaklar
5Otizm: tanımı ve belirtileriİlgili Kaynaklar
6İlgili alanyazının incelenmesiİlgili Kaynaklar
7İlgili alanyazının incelenmesiİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımıİlgili Kaynaklar
10Otizmli bireylerin öğrenmesi ve materyal kullanımıİlgili Kaynaklar
11Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
12Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
13Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
14Farklılıklara ait fen öğretimi materyali hazırlama ve uygulamaİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1610
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok