Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Kavramsal Değişim ModelleriFBO511637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüMustafa Arslan
Dersi Veren(ler)Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıBu dersin amaçları; •Kavramsal değişim ve bu değişim sürecini anlamak •Kavramsal değişimi sağlayan farklı stratejilerden ve modellerden haberdar olmak •Farklı metotları bir arada kullanarak öğrencilerde kavramsal değişimi sağlamak
Dersin İçeriğiBu derste kavramsal değişim, kavramsal değişim süreci ve kavramsal değişim modelleri ayrıntılı olarak incelenir ve fen eğitiminde bir kavram üzerinde uygulanır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Treagust, D.F., Duit, R.,and Fraser, B.J. (1996) Improving Teaching and Learning in Science and Mathematics, Teachers College Press Ayas, A. vd. (2008). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara Apaydın, Z. vd. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar. Pegem A Yayıncılık, Ankara Schnotz, W., Vosniadou, S., and Carretero, M. (1999) New Perspectives on Conceptual Change, Pergamon Press Stepans, J. (2003) Targeting Students' Science Misconceptions: Physical Science Concepts Using the Conceptual Change Model, Idea Factory Press
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler kavramsal değişimi ve bu değişimin sağlanması için gerekli olan şartlar hakkında bilgi kazanır.
  2. Kavramsal değişim model ve metotları hakkında bilgi kazanır.
  3. Öğrenme ortamını zenginleştirmek için bu metotları bir arada kullanma becerisi kazanır.
  4. Her bir stratejinin avantajı, dezavantajı ve farklılıkları hakkında bilgi kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme yaklaşımları ve yapılandırmacı öğrenme modelleri (4E, 5E ve 7E). Örnek makalelerin incelenmesi ve her bir öğrencinin araştırma yapacağı konunun araştırılması ve karar vermesiİlgili Kaynaklar
2Deneysel çalışma için ön test ve son test sorularının literatürde belirtilen öğrenci yanılgılarına göre belirlenip geliştirilmesi, Çalışma Yaprağı, Çalışma Yaprağında Dikkat Edilecek Hususlar, Çalışma Yaprağı Geliştirme Modeliİlgili Kaynaklar
3Analojinin tanımı, analoji ve metafor arasındaki farklılık, analojik haritalama, analojik öğretim stratejileri, Analojilerin Kategorileri, Analojinin Kullanımında ve Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlarİlgili Kaynaklar
4Kavramsal değişim metni ve geliştirilmesi, çürütücü metin ve kavramsal değişim metni arasındaki farklılıklarİlgili Kaynaklar
5POE ve PDEODE stratejileri, iki strateji arasındaki benzerlik ve farklılıklar İlgili Kaynaklar
6Kavramsal değişim modelleriİlgili Kaynaklar
7Fen eğitimi alanındaki kavramlara yönelik kavramsal değişim stratejilerinden biri ya da birkaçına uygun etkinlik geliştirmeSınav Hazırlığı
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Fen eğitimi alanındaki kavramlara yönelik kavramsal değişim stratejilerinden biri ya da birkaçına uygun etkinlik geliştirmeİlgili Kaynaklar
10Geliştirilen etkinliklerin 4E veya 5E modeline göre yeniden düzenlenmesi ve dönüt verilmesiİlgili Kaynaklar
11Çalışmaların uygulanmasıİlgili Kaynaklar
12Çalışmaların uygulanmasıİlgili Kaynaklar
13Çalışmaların uygulanmasıİlgili Kaynaklar
14Çalışmaların rapor haline dönüştürülüp, sunulmasıİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1610
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok