Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Biyoloji Konularında Etkinlik TasarlamaFBO510437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüÜnsal UMDU TOPSAKAL
Dersi Veren(ler)Ünsal UMDU TOPSAKAL
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıBiyoloji konularıyla ilgili değişik teknolojiler kullanarak etkinlik tasarlayabilecek bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin İçeriğiEtkinliğe dayalı biyoloji öğretimi, değişik teknolojiler (bilgisayar, model vb.) kullanarak çeşitli biyoloji konuları üzerine etkinlikler hazırlama, uygulama ve geliştirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık. Biology Teacher's Survival Guide: Tips, Techniques & Materials for Success in the Classroom (J-B Ed: Survival Guides) by Michael F. Fleming. Janice VanCleave's Biology For Every Kid: 101 Easy Experiments That Really Work (Science for Every Kid Series) by Janice Pratt VanCleave. Demirel, Ö. Seferoğlu., S.S. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Pegema Yayıncılık, 2001,Ankara. Konu ile ilgili güncel yayınlar.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler çeşitli biyoloji konularıyla ilgili etkinlik tasarlayabilecek bilgi ve becerileri kazanacaktır
  2. Hazırladığı etkinliklerde biyoloji kavramlarını materyallerle somutlaştırır.
  3. Etkinlikleri sınıf düzeylerine ve ön öğrenmelerine uygun olacak biçimde tasarlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Etkinliğe dayalı eğitimin önemiİlgili Kaynaklar
2Fen bilgisi ve biyoloji öğretiminde kullanılan araç ve gereçlerİlgili Kaynaklar
3Görsel araç-gereçler kullanarak seçilen bir biyoloji konusu ile ilgili etkinlik tasarlamaİlgili Kaynaklar
4Görsel araç-gereçler kullanarak tasarlanan etkinliği uygulamaİlgili Kaynaklar
5Görsel araç-gereçler kullanarak uygulanan etkinliği değerlendirmeİlgili Kaynaklar
6İşitsel araçlar kullanarak seçilen bir biyoloji konusu ile ilgili etkinlik tasarlamaİlgili Kaynaklar
7İşitsel araçlar kullanarak tasarlanan etkinliği uygulamaİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1
9İşitsel araçlar kullanarak uygulanan etkinliği değerlendirmeİlgili Kaynaklar
10Görsel-işitsel araçlar kullanarak seçilen bir biyoloji konusu ile ilgili etkinlik tasarlamaİlgili Kaynaklar
11Görsel-işitsel araçlar kullanarak tasarlanan etkinliği uygulamaİlgili Kaynaklar
12Görsel-işitsel araçlar kullanarak uygulanan etkinliği değerlendirmeİlgili Kaynaklar
13Bilgisayar kullanarak seçilen bir biyoloji konusu ile ilgili etkinlik tasarlama, uygulama ve değerlendirmeİlgili Kaynaklar
14Etkinliğe dayalı biyoloji öğretimi ile ilgili yapılmış güncel yayınların incelenmesiİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1610
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok